Wczoraj na stronach UKE udostępniono najnowsze badanie konsumenckie klientów indywidualnych za rok 2022, to obok innego rocznego raportu Rynek Telekomunikacyjny w Polsce, druga najciekawsza publikacja naszego regulatora.
Najciekawsze dane z badania konsumenckiego za 2022 roku płyną z wyników popularności usług, z jakich korzystamy w swoich telefonach - co wyciągnąłem do tytułu tego tekstu. Oznacza to według mnie, iż coraz rzadziej korzystamy z połączeń telefonicznych, wiadomości SMS/MMS, a co za tym idzie coraz mniejsze znaczenie dla konsumentów będą miały nielimitowane w rozmowy i wiadomości pakiety, a coraz większe jakość i prędkość internetu w telefonie, no i odpowiednio wysokie limity transferu danych.
Przechodząc już do samego badania, zdecydowana większość Polaków korzysta ze smartfona - 91,6% z tradycyjnego telefonu już tylko 6,9%, a z obu 1,6%.
Jeśli chodzi o rodzaj usług, z których korzystamy w telefonie, najwięcej - 72,4% z nas ma wykupiony abonament, a tylko co czwarta osoba z oferty na kartę. Mix - to już śladowe wykorzystanie. Z kolei wydatki na te usługi wynoszą nas średnio 46,82 zł - widać więc tu wyraźnie wpływ przewagi abonamentów, oferty na kartę w zdecydowanej większości kosztują maksymalnie 30 zł. Podział ten ma przełożenie niemal 1:1 jeśli chodzi o rodzaj dostępu do internetu w telefonie, a więc zdecydowana większość „abonamentowców” ma wliczony pakiet transferu danych do abonamentu i odpowiednio „kartowcy” do swojego pakietu. Docieramy już do tytułowych komunikatorów, największą popularnością cieszy się tu Messenger, z którego korzysta aż 87,8% z nas, na drugim miejscu mamy WhatsApp - 67%, a podium zamyka Skype - już daleko w tyle: 20,4%.Najwięcej badanych ceni komunikatory z uwagi na brak opłat za korzystanie z nich - 82,3% (ciekawe, że nie są one utożsamiane z opłatami za korzystanie z usługi internetowej), jakość i stabilność połączenia oraz dodatkowe funkcje.
Źródło: UKE
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu