VOD

Filmy Netflix dominują na rynku VOD i jestem zaskoczony tymi statystykami!

Konrad Kozłowski
Filmy Netflix dominują na rynku VOD i jestem zaskoczony tymi statystykami!
Reklama

Zapewne niejednokrotnie zastanawialiście się, jak radzą sobie filmy Netfliksa - same w sobie oraz w porównaniu z konkurencją, której przecież cały czas przybywa. I okazuje się, że Netflix może spać spokojnie, bo wśród najpopularniejszych filmów VOD po prostu dominuje.

Zacznijmy od konkretów: Bussines Insider opublikował listę 20 najpopularniejszych filmów dystrybuowanych online w serwisach VOD w oparciu o badanie firmy Jumpshot. Zebrane przez nią dane pochodzą z komputerów desktopowych, więc nie jest to kompletny obraz tego, jak oglądały i oglądają się filmy na Netflix oraz innych serwisach, ale w porównaniu do tego, jak niewielką ilością informacji dysponowaliśmy do tej pory, jest to pokaźna dawka statystyk.

Reklama

Z nich wynika, że wśród 20 najchętniej oglądanych filmów, aż 19 to podukcje przygotowane i/lub dystrybuowane przez Netflix. Zaledwie jeden tytuł, dokument o festiwalu Fyre, za którym stoi Hulu, znalazł się w tym zestawieniu. Pozostałe filmy to produkcje z kategorii "Netflix Original", czyli projekty, które zainicjował lub przejął gigant rynku streamingowego.

Netflix miał zabić kina, ale brakuje dowodów. Rozmawiamy z gwiazdami Hollywood


" />

TF_DAY37-0495.RAF" width="1500" height="1000" />

Co ciekawe, statystyki przywoływane przez Bussines Insidera pokazują, że upodobania widzów nie pokrywają się z ocenami krytyków - takie filmy jak Nie otwieraj oczu (Bird Box) czy Potrójna granica (Triple Frontier) nie otrzymały zbyt przychylnych opinii w recenzjach, a w zestawieniu najczęściej oglądanych produkcji wręcz brylują. To nie wszystko, bo dwa z pięciu tytułów na najwyższych pozycjach na liście mają ocenę poniżęj 40% na Rotten Tomatoes - to naprawdę nisko. Nie przeszkodziło im to jednak w zyskaniu aprobaty widzów, którzy licznie oglądali wspomniane dwa filmy, a także Polar, IO i Notatnik śmierci.

Pełne zestawienie, wraz z liczbą widzów, prezentuje się następująco:

Najpopularniejsze filmy w streamingu w 2019 roku:

  1. FYRE: Najlepsza impreza, która nigdy się nie zdarzyła - 2 822 635 widzów
  2. Nie otwieraj oczu - 2 683 494 widzów
  3. Potrójna granica - 2 539 826 widzów
  4. Polar - 2 385 292 widzów
  5. IO. Ostatnia na ziemi - 2 059 172 widzów
  6. Notatnik śmierci - 1 801 109 widzów
  7. Bleach 1 366 049 widzów
  8. Close - 1 299 353 widzów
  9. Velvet Buzzsaw - 1 262 910 widzów
  10. Roma - 1 053 436 widzów
  11. Brud (recenzja) - 983 115 widzów
  12. Kluseczka - 927 657 widzów
  13. Ballada o Busterze Scruggsie - 786 545 widzów
  14. Highwaymen (recenzja) - 780 589 widzów
  15. Fyre Fraud - 675 849 widzów
  16. Kto się śmieje ostatni - 671 540 widzów
  17. Do wszysttkich chłopców, których kochałam
  18. Godzilla: The Planet Eater - 585 588 widzów
  19. Zrywaczki - 504 345 widzów
  20. O chłopcu, który ujarzmił wiatr - 490 060 widzów

Należy pamiętać, że w pewnym stopniu różnice w oglądalności mogą wynikać z okresu, przez jaki film jest dostępny na Netflix. Niektóre filmy debiutowały w sporych odstępach czasu, przez co nie zyskały jeszcze równej szansy dotarcia do widzów, a dane pochodzą tylko z pierwszego kwartału 2019 roku.

Reklama

Wiemy, jaki film Netflix był najchętniej oglądany. Mamy rekord!

Ciekawostką jest na pewno fakt, że obydwie platformy - Netflix i Hulu - przygotowały dokumenty na ten sam temat, ale to właśnie zasięg Netfliksa był wielokrotnie większy: FYRE: Najlepsza impreza, która nigdy się nie zdarzyła z 2 822 635 widzami wypadł o niebo lepiej, niż Fyre Fraud z 675 849 widzami, który debiutował na Hulu, który jest dostępny tylko w Ameryce.

Reklama

Oczywiśćie statystyki w Europie, a tym bardziej w Polsce mogą prezentować się zupełnie inaczej. Nie mniej, takie liczby pozwalają wywnioskować kilka rzeczy na temat rynku VOD w Stanach, gdzie jak widać w pierwszej dwudziestce filmów nie znalazła się ani jedna produkcja Amazonu, a przecież te też przykuwały niemało uwagi w mediach, szczególnie za wielką wodą.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama