To już 9. edycja rankingu Instytucji Roku autorstwa serwisu Mojebankowanie.pl, w ramach którego oceniano 13 banków w Polsce, pod kątem jakości obsługi klienta w 10 kategoriach.
Na początek najważniejsza informacja,- to nie tylko jakaś ankieta czy badanie, a rzeczywista i chyba najbardziej kompleksowa ocena sektora bankowego, prowadzona w sposób ciągły przez cały rok.
Projekt Instytucji Roku jest prowadzony w sposób ciągły przez cały rok. Poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci.
Jakie banki oceniano? Łącznie było to 13 banków:
ING Bank Śląski | Alior Bank | Nest Bank |
Bank Peako S.A. | BNP Paribas Bank Polska | Bank Ochrony Środowiska |
Bank Millenium | Credit Agricole | Bank Pocztowy |
PKO Bank Polski | mBank | |
Santander Bank Polska | VeloBank |
Wszystkie te banki zostały sprawdzone pod kątem obsługi klienta w 10 kategoriach tematycznych:
obsługa w placówce | bank dla firm |
obsługa w kanałach zdalnych | proces otwarcia konta w placówce |
bankowość prywatna | zdalny proces otwarcia konta |
bankowość osobista | aplikacja mobilna |
obsługa hipoteczna | bankowość internetowa |
Do tego wzięto pod uwagę z osobna cztery segmenty klientów:
- klient indywidualny
- klient zamożny
- klient private banking
- klient firmowy
Jeśli chodzi o ocenę typowych produktów oferowanych przez banki w Polsce, pod lupą znalazły się konta osobiste, konto dla dziecka i nastolatka, oszczędności, inwestycje, karta kredytowa, kredyt hipoteczny oraz oferty dla małych firm.
Dodatkowo sprawdzono tu obsługę klientów w placówkach i kanałach zdalnych w pięciu falach, trwających przez cały rok oraz w 8 dodatkowych falach zweryfikowano obsługę w innych segmentach czy podczas zakupów produktów bankowych. W rezultacie (tajemniczy klienci) zrealizowali 1711 wizyt w placówkach bankowych, wykonali 1382 połączeń z infolinią, wysłali 780 zapytań e-mail, otworzyli 390 kont osobistych oraz przeprowadzili 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych. Dodatkowo uwzględniono też 84 569 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych.Najlepszy bank w Polsce 2024
Który bank wygrał? W ogólnej ocenie sumowano po prostu miejsca, które zajęły poszczególne banki we wszystkich kategoriach i wygrał bank z najmniejszą liczbą punktów, a więc okazał się nim ING Bank Śląski. Drugie miejsce zajął Bank Peako S.A., a podium zamyka Bank Millennium.
Z uwagi na to, iż dla każdego klienta liczą się jednak różne kategorie, a to trudno wyczytać z powyższej infografiki, postanowiłem Wam rozbić ją na każdą z kategorii rankingowych.Najlepsza obsługa w placówce
- Santander Bank Polska
- ING Bank Śląski
- Alior Bank
Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych
- Santander Bank Polska
- PKO Bank Polski
- VeloBank
Najlepsza bankowość prywatna
- ING Bank Śląski
- PKO Bank Polski
- Bank Pekao S.A.
Najlepsza bankowość osobista
- Santander Bank Polska
- ING Bank Śląski
- PKO Bank Polski
Najlepszy bank dla firm
- Santander Bank Polska
- Bank Pekao S.A.
- Alior Bank
Najlepsza obsługa hipoteczna
- ING Bank Śląski
- Credit Agricole
- VeloBank
Najlepszy proces otwarcia konta w placówce
- ING Bank Śląski
- Bank Millennium
- BNP Paribas Bank Polska
Najlepszy zdalny proces otwarcia konta
- Bank Millennium
- Bank Pekao S.A.
- ING Bank Śląski
Najlepsza aplikacja mobilna
- Bank Pekao S.A.
- Bank Millennium
- ING Bank Śląski
Najlepsza bankowość internetowa
- Bank Pekao S.A.
- mBank
- Santander Bank Polska
Tak więc, jak widać różnie można czytać ten ranking. Dla kogoś, kto nie korzysta z produktów bankowych, ma tylko konto na które wpływa wypłata i aplikację mobilną czy bankowość internetową do jej wydawania, najlepszy będzie Bank Pekao S.A. Z kolei dla klientów, którym zależy na obsłudze klienta czy najlepszych warunkach dostępnych dla kont osobistych, najlepszy będzie Santander Bank Polska, który wygrał w czterech kategoriach tego rankingu.
Źródło: Mojebankowanie.pl
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu