Mobile

Najlepsze studenckie aplikacje na Androida wybrane

Karol Kopańko
Najlepsze studenckie aplikacje na Androida wybrane
10

Jak wielkie korporacje mają wyszukiwać najlepszych pracowników, którzy z weną mogliby zabrać się za tworzenie nowych rozwiązań? Czy firmy mają czekać aż „samorodki” się do nich zgłoszą? A może  lepiej jest proponować posadę studentom z najlepszymi wynikami? Pośrednią drogę pomiędzy tymi dwoma rozwią...

Jak wielkie korporacje mają wyszukiwać najlepszych pracowników, którzy z weną mogliby zabrać się za tworzenie nowych rozwiązań? Czy firmy mają czekać aż „samorodki” się do nich zgłoszą? A może  lepiej jest proponować posadę studentom z najlepszymi wynikami? Pośrednią drogę pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami wybrał Samsung. W dopiero co zakończonym konkursie Samsung AppCup, jury wyłoniło najlepsze swoim zdaniem aplikacje na Androida, których autorami są ludzie wciąż zdobywający wyższe wykształcenie. Czy wybrane pozycje mają szansę zawojować smartfony?

W samym konkursie kierowanym do studentów polskich uczelni wzięło udział prawie 400 uczestników, którzy mogli pracować indywidualnie lub zespołowo. Efekty ich pracy oceniane były pod wieloma kątami, wśród których na pierwszy plan wysuwały się użyteczność, przyjemność korzystania, oryginalność, a także oczywiście perspektywiczność jeśli chodzi o model zarobkowy.

Jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem wyników, wszyscy zakwalifikowani mieli możliwość spotkania się z ekspertami Samsunga pracującymi w Centrach Badań i Rozwoju. W Polsce, południowokoreański producent otworzył jak na razie trzy takie oddziały, w stolicy, Poznaniu, a także najmłodszy, bo zaledwie 3-miesięczny w Łodzi. W czasie trwania spotkań, które miały bardzo techniczny charakter, młodzi programiści mogli uzyskać rady, będące pomocnymi przy okazji projektowania gier czy aplikacji.

Najważniejsi są jednak zwycięzcy, a oto i oni. W kategorii aplikacji na pierwszym miejscu znalazła się pozycja autorstwa Marka Rogalskiego, Dessin, tworząca mapy zależności pomiędzy dokumentami. Na drugim miejscu wylądował natomiast program do śledzenia swoich ścieżek Path Tracker, a na trzecim Companion Finder służący do wyszukiwania osób o podobnych zainteresowaniach, znajdujących się w niedalekiej odległości.

Przejdźmy teraz do kategorii gier, w której zatriumfowała Bring Them Water, testująca umiejętności logicznego myślenia. Drugie miejsce zajęła Matrix Cut (zaprojektowania specjalnie pod kątem wykorzystania rysiku S-Pen), a trzecie Catch The Word (testująca spostrzegawczość).

Pula nagród konkursu sięgnęła 80 tys. zł, a największymi szczęściarzami mogą mienić się Ci, którzy zajęli dwa czołowe miejsca w obu kategoriach. Oni bowiem oprócz upominków rzeczowych, uhonorowani zostali 3-miesięcznym stażem w warszawskim Centrum Badawczo-Rozwojowym. Nie pozostaje więc nic innego jak pogratulować na koniec laureatom wśród braci studenckiej, a także przytoczyć słowa Emilii Myrchy zajmującej się w Samsungu aplikacjami:

Polscy studenci od lat należą do światowej czołówki wśród programistów. To właśnie oni zajmują najwyższe miejsca w międzynarodowych konkursach informatycznych i dlatego też staramy się wykorzystywać ich potencjał i dawać im najlepsze możliwości rozwoju na rynku.

Źródło i foto

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

PolskaSamsungaplikacjagra