Najlepiej sprzedający się smartfon 2022 w Chinach? Według Counterpoint Research — iPhone 13. A co obok niego?
Chiny to światowa potęga w temacie współczesnej elektroniki - przynajmniej jeżeli chodzi o ilość. Tamtejsze korporacje wypuszczają setki urządzeń w skali roku. Mają coś do zaoferowania na każdej półce cenowej — i każdy znajdzie tam coś dla siebie. Jeżeli chodzi o smartfony, to... naprawdę trzeba się mocno na rynku nagimnastykować, by znaleźć coś nie-chińskiego. Bo kiedy zabrakło LG i HTC, a Sony niby wciąż jest, ale dla większości wygląda to tak, jakby go nie było — na rynku poza ich firmami pozostały tylko dwie które naprawdę się liczą. Samsung oraz Apple. I to smartfon tych ostatnich okazał się być najlepiej sprzedającym się w Chinach w ubiegłym roku.
iPhone 13 zostawił konkurencję w tyle. To do niego należał 2022 w Chinach
Jak wynika z najnowszego raportu Counterpoint, to właśnie iPhone nie miał sobie równych w ubiegłym roku na rynku chińskim. Co więcej, Apple odpowiedzialnbe miało być za ponad 10% wszystkich sprzedanych smartfonów na tamtym rynku w ubiegłym roku:
Apple mogło liczyć na ponad 10% sprzedaży wszystkich smartfonów w Chinach w 2022 roku. iPhone 13 był najlepiej sprzedającym się smartfonem w Chinach z 6,6% udziałem w rynku, awansując z trzeciego miejsca w 2021 roku z udziałem 2,3%. Ponadto sprzedaż iPhone'a 13 wzrosła ponad dwukrotnie w 2022 roku w porównaniu z poprzednim rokiem.
Po iPhone 13 na kolejnych dwóch miejscach znalazły się iPhone 13 Pro Max i iPhone 13 Pro. Te trzy iPhone'y przyczyniły się do 60% sprzedaży smartfonów Apple w Chinach w 2022 roku. To był pierwszy raz, gdy warianty Pro firmy Apple znalazły się na liście top 10 dla Chin.(...)
Czytaj dalej poniżejW 2022 roku iPhone 13 firmy Apple przyczynił się do 37% sprzedaży smartfonów tej marki w Chinach, według Counterpoint Research's Global Monthly Handset Model Sales Tracker. Apple zdobyło trzy pierwsze miejsca na liście 10 najlepiej sprzedających się smartfonów w Chinach, a następnie HONOR z czterema miejscami, najwyższymi w historii marki. vivo i OPPO zdobyły odpowiednio dwa i jedno miejsce.
Myślę, że Apple ma powody do radości. Mowa o jednym z największych i najważniejszych rynków na świecie. Dlatego trudno się dziwić, że Tim Cook i spółka robią co tylko w ich mocy, by dostosować się do tamtejszego prawa i nikomu nie podpaść. Biznes musi się kręcić.
Grafika: depositphotos.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu