Motoryzacja

Najładniejsze kombi w klasie, Peugeot 308 SW zadaje szyku

Kamil Pieczonka
Najładniejsze kombi w klasie, Peugeot 308 SW zadaje szyku
Reklama

Peugeot pokazał model 308 już jakiś czas temu, ale teraz na rynku debiutuje wersja SW, czyli nadwozie typu kombi. Nowy model jest wyraźnie większy od poprzednika i wygląda równie zadziornie co starszy brat, czyli Peugeot 508.

Peugeot 308 SW musi się podobać

Samochody w nadwoziu kombi z segmentu C nadal cieszą się sporą popularnością, a i konkurencja na tym rynku jest z tego powodu bardzo mocna. Volkswagen Golf, Skoda Octavia czy Ford Focus to najpopularniejsze wybory, ale nowy Peugeot 308 SW może sporo namieszać. Wersja kombi znacząco urosła, jest o 27 cm dłuższa od hatchbacka i ma o 5,5 cm większy rozstaw osi, co zapewne docenią pasażerowie na tylnej kanapie, którzy mają mieć o ponad 10 cm więcej miejsca na kolana. Przy 464 cm długości, francuski producent mógł zaoferować też całkiem pokaźny bagażnik, w wersji spalinowej ma on aż 608 litrów. Nieco mniejszy będzie gdy wybierzecie napęd hybrydowy, ale w tym przypadku Peugeot nie pochwalił się dokładnymi liczbami.

Reklama


I skoro już o funkcjonalności mowa, to tylną kanapę można składać w stosunku 40:20:40 tworząc całkiem płaską przestrzeń bagażową oferującą ponad 1600 litrów pojemności. Te wyniki sprawiają, że nowe 308 SW nie ma się czego wstydzić nawet w porównaniu do Skody Octavii, która oferuje zaledwie 32 litry pojemności więcej (w standardowej konfiguracji). Wydłużona i obniżona linia nadwozia nadaje całej konstrukcji dynamiki oraz wpływa pozytywnie na współczynnik oporu powietrza, który wynosi Cx = 0,277.


Generalnie mam wrażenie, że niezależnie pod jakim kątem będziemy patrzeć na nowe 308 SW, to będzie nam się podobało. Z przodu mamy charakterystyczne światła z "kłem", które już w standardzie korzystają z technologii LED, a za dopłatą mogą być matrycowe. Świetne wrażenie robi też wielki grill oraz nowy emblemat, który zastąpił stojącego lwa. Z tyłu też jest ciekawie, mamy sporo przetłoczeń i podzielone na trzy części światła tylne. Można było sobie podarować tylko te atrapy rur wydechowych.



Peugeot 308 SW - wnętrze

W środku nie ma już żadnego zaskoczenia, kokpit jest identyczny jak w hatchbacku, mamy tutaj zatem dwa wyświetlacze o przekątnej 10 cali, jeden przed kierowcą, a drugi na konsoli środkowej. Do tego szereg dotykowych przycisków, obsługa bezprzewodowego Android Auto oraz Apple Car Play i asystent głosowy rozpoznający naturalną mowę. W przyszłym roku w opcji pojawi się też funkcja Drive Assist 2.0, która umożliwi pół-autonomiczne poruszanie się, łącznie ze zmianą pasa na autostradzie czy dostosowaniem prędkości do ograniczeń, nie wspominając już nawet o asystencie jazdy w korku.

Reklama


Peugeot 308 SW - skromna oferta silnikowa i dwie hybrydy

Samochód, który do salonów trafi pod koniec roku dostępny będzie z silnikami spalinowymi, benzynowym PureTech 1.2 (3 cylindry) o mocach 110 lub 130 KM oraz silnikiem diesla 1.5 BlueHDI  o mocy 130 KM. Nie licząc najsłabszej benzyny, do wyboru będzie sześciobiegowa skrzynia manualna lub ośmiobiegowy automat. W sprzedaży pojawią się też dwie wersje hybrydowe korzystające z turbodoładowanego silnika o pojemności 1.6 litra. W modelu Hybrid 180 generuje on 150 KM i wspomagany jest przez silnik elektryczny o mocy 109 KM co daje w sumie moc układu na poziomie 180 KM. Hybrid 225 oferuje zestaw 180 + 107 KM, który w sumie generuje 225 KM, a dzięki baterii o pojemności 12,4 kWh pozwala na przejechanie 60 km w trybie elektrycznym. Ceny modelu 308 SW poznamy za kilka tygodni, gdy Peugeot rozpocznie przyjmowanie zamówień.

Reklama


Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama