Wczoraj oficjalnie dokonało się przejęcie Mojang, właściciela potężnego tytułu - Minecraft. Microsoft na transakcję wyłożył niebagatelne 2,5 miliarda ...
Nadella: Zakup Minecrafta pomoże dzieciom w zgłębianiu tajników nauki i technologii
Wczoraj oficjalnie dokonało się przejęcie Mojang, właściciela potężnego tytułu - Minecraft. Microsoft na transakcję wyłożył niebagatelne 2,5 miliarda dolarów i z tego powodu zastanawialiśmy się, co tak naprawdę stoi za pozyskaniem praw do tego studia. Jeżeli chodziłoby tylko o wdrożenie Minecrafta do Windows Phone, to kwota przejęcia byłaby nieco kuriozalna.
Według Nadelli, przejęcie Minecrafta otwiera nowe możliwości w edukacji "STEM" (Science, Technology Engineering, Mathematics - Nauka, Technologia, Inżynieria, Matematyka). Fenomen otwartego świata, sandboksa w Minecrafcie to nie tylko ogłupiająca rozgrywka, ale i możliwość tworzenia naprawdę ciekawych konstrukcji, co rzeczywiście może być pomocne we wdrażaniu dzieci w nowe technologie oraz inżynierię, które to są obecnie jednymi z bardziej perspektywicznych aktywności zawodowych na rynku pracy.
If you talk about STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) education, the best way to introduce anyone to STEM or get their curiosity going on, it's Minecraft ... So I think what this open-world phenomenon will mean to the community at large, for people who builders, is pretty big, and we are very excited about the acquisition, obviously."
Czytaj dalej poniżejSatya Nadella
To może być także istotny sygnał, co może zmienić się w Minecrafcie po przejęciu go przez Microsoft. Projekt ten może być wykorzystany do mocno rozbudowanych materiałów edukacyjnych dla przyszłych inżynierów, co z kolei pozwoliłoby skupić się Microsoftowi nie tylko na pozyskaniu nowych użytkowników ekosystemu, ale i pracowników.
Źródło: wpcentral.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu