Facebook

Mozilla ma nowy projekt. Chce pokazać jak dużo danych zbiera Facebook

Kamil Świtalski
0

Mozilla i The Markup mówią: sprawdzam. Chcą zobaczyć jak wiele danych na temat użytkowników zbiera Facebook.

Mozilla jest obecna na rynku już ponad dwie dekady. Obecnie udział ich przeglądarki w rynku jest znikomy, a... co tu dużo mówić — ich inne projekty także nie radzą sobie jakoś spektakularnie. Ale pracownicy fundacji się nie poddają — i poza stałym rozwijaniem swoich dotychczasowych produktów, powoli angażują się także w inne projekty. Ot, jak ten najświeższy, w którym wraz z organizacją non-profit The Markup pracują nad nowym przedsięwzięciem które ma pokazać jak wiele danych na temat użytkowników zbiera Facebook.

Facebook Pixel Hunt — badanie Mozilli i The Markup, które ma pokazać jak wiele danych o użytkownikach zbiera Facebook

Całe to badanie ma zostać przeprowadzone za pośrednictwem Rally — ich autorskiego narzędzia, które wprowadzili na rynek w ubiegłym roku. Tamtejsze algorytmy mają monitorować wszystkie zachowania w obrębie Facebooka i monitorować dokładnie w jaki sposób serwis śledzi zachowania użytkowników, jakie dane zapisuje, z jakimi serwisami je współdzieli i... tak naprawdę na jak ogromną skalę to wszystko się dzieje.

Jest to rzadka okazja, aby podnieść zasłonę nad praktykami śledzenia i gromadzenia danych Facebooka poza ich własnymi platformami.

Nie wiadomo kiedy możemy spodziewać się wyników tego badania, ale nie ukrywam, że jestem bardzo ciekawy... zarówno tego co na temat gromadzenia danych będzie miała do powiedzenia Mozilla z The Markup, jak i sposobu w jaki odniesie się do nich Facebook.

No chyba, że po kilku(nastu?) tygodniach okaże się, że Facebook z niczym nie ściemnia i wszystko jest tak, jak to komunikują. Byłoby to bardzo pozytywne zakończenie całej tej historii, acz... na tę chwilę wydaje mi się ono dość niewiarygodne.

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: