Felietony

Monitorowanie wzmianek o markach w sieci z alertem na email lub czytnik RSS

Grzegorz Ułan
Monitorowanie wzmianek o markach w sieci z alertem na email lub czytnik RSS
6

Wiem, że jest jest jeszcze Google Alerts, ale jeśli zwracane wyniki nie są dla Was satysfakcjonujące, powinniście spróbować rozwiązania zaproponowanego przez Talkwalker. Trafiłem dzisiaj na to z rana, dla testów wpisałem monitorowanie wzmianek o Antyweb. Prawie natychmiast dostałem na email 10...


Wiem, że jest jest jeszcze Google Alerts, ale jeśli zwracane wyniki nie są dla Was satysfakcjonujące, powinniście spróbować rozwiązania zaproponowanego przez Talkwalker.

Trafiłem dzisiaj na to z rana, dla testów wpisałem monitorowanie wzmianek o Antyweb. Prawie natychmiast dostałem na email 10 linków do stron, gdzie pojawiła się nasza nazwa. Serwis sprawdza wszelkie serwisy newsowe, blogi czy fora internetowe i wysyła raport na email prawie natychmiast po znalezieniu.

Ostatnia wzmianka "zauważona" na blogu filmowym, więc nawet nie branżowym, pojawiła się na skrzynce po 10 minutach. Sam wpis pojawił się na tym blogu o 18.00, więc minęło niespełna 40 minut, to jeszcze niewiele czasu, można szybko zareagować i uratować na przykład kryzysową sytuację.

Oczywiście obecnie najważniejsze wydaje się monitorowanie marek na Facebooku, to najczęściej wykorzystywane ostatnio medium do takich kryzysowych celów, ale zwykle dana marka ma od razu informacje o takich działaniach - ktoś zawsze nawiąże do jej profilu albo w samym poście albo w komentarzach, w sieci o wychwycenie tego jest o wiele trudniej.

Narzędzie jest darmowe, polecam też w innych celach, jak monitorowanie interesujących nas wydarzeń czy tematów pojawiających się w sieci.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu