Wersja 1.17 wniesie do gry Minecraft nie tylko nowe biomy i moby. Jedną z największych zmian będzie zwiększenie limitu budowania aż o 128 bloków. I to w bardzo nietypowy sposób.
Jakiś czas temu opisywałem dla was szereg nowości, jakie mają pojawić się w Cliffs and Caves Update. Oczywiście - zanim trafią one do gry, przechodzą szereg zmian, rewizji, a czasami są całkowicie porzucane. Dlatego do niektórych zapewnień warto podchodzić z dozą zdrowego sceptycyzmu, ponieważ o ile obecność (bądź nieobecność) danego moba nie wpływa drastycznie na gameplay, o tyle zmiana limitu budowania jest czymś, co w znacznym stopniu sprawi, że Minecraft faktycznie "będzie wyglądał inaczej". Dlatego dzisiejszy snapshot 21w06a jest jednym z najważniejszych w historii gry, ponieważ potwierdza to, o czym spekulowano od dawna.
Minecraft podnosi build limit. I to o sporo
Oczywiście, już wcześniej przewidywania co do zmiany limitu budowania miały bardzo solidne podłoże. W końcu gdzieś trzeba było zmieścić tak duże jaskinie. Jednak dopiero w najnowszym snapshocie dowiedzieliśmy się, jak Mojang zamierza to zrealizować. Wszystko bardzo dobrze widać na materiale, który przygotował Xisumavoid, admin serwera Hermitcraft.
Przede wszystkim, trzeba zaznaczyć, że limit budowania nie zostanie dodany "na" istniejących 256 blokach. Zamiast tego, 128 bonusowych bloków, które dostaniemy od twórców, zostanie podzielone na dwie równe części po 64 bloki. Jeden z nich faktycznie pójdzie powyżej 256 kratki, ustalając build limit na 320 blokach. Drugi natomiast zostanie dodany... od spodu, poniżej punktu Y=0, przez co teraz będziemy mogli kopać i stawiać bloki na negatywnych wartościach Y, aż do -64. W związku z tym wysokość całego edytowalnego świata (od bedrocka po skylimit) będzie wynosiła aż 384 bloki.
Większość osób zaznajomionych z grą zapewne już przeczuwa, co to może oznaczać. Społeczność od dawna domagała się podniesienia build limitu, by móc tworzyć jeszcze większe, bardziej złożone i bogatsze w detale konstrukcje. Jako fan takich megabuildów bardzo cieszę się, że Mojang oficjalnie potwierdził swoją decyzję. Trzeba przyznać, że przesunięcie bedrocka o 64 kratki poniżej punku Y=0 było odważnym posunięciem, ale jedynym, które pozwalała zachować spójność z wcześniejszymi wersjami gry. Jestem bardzo ciekawy, jak będzie wyglądał "nowy" świat Minecrafta. Czy po zaktualizowaniu istniejącego zapisu do nowej wersji w miejsce Bedrocka wygeneruje się dodatkowa przestrzeń pod nim? Czy takie rudy jak diamenty wciąż będą miały swój region występowania na Y=11, czy też zostaną przesunięte do ujemnych wartości? Materiał Xisumy nie wyjaśnia bowiem wszystkiego, a takie detale mogą zmienić się jeszcze do czasu ukazania się pełnej wersji 1.17.
Nie da się jednak ukryć, że oprócz nowych biomów, Wardena i bezprzewodowego transferu sygnału, podniesienie limitu budowania jest jedną z największym zmian nie tylko w tym patchu, ale i w grze ogólnie. Zgadzacie się ze mną?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu