18

Word z miliardem instalacji. Ciekawe ile z nich wykonano dobrowolnie

Najpopularniejszy edytor tekstu od Microsoft przebił barierę miliarda instalacji na urządzeniach z Androidem. Word jest pierwszą aplikacją biurową firmy, której udało się osiągnąć w Google Play tak dobry wynik.

Pakiet Office to chyba najpopularniejszy zestaw aplikacji biurowych na świecie. Word, Excel, PowerPoint. Te trzy nazwy powinny kojarzyć się każdemu, kto miał kiedykolwiek styczność z komputerem. Pierwsza wersja edytora tekstu dla komputerów z DOS-em wydana została 25 października 1983 pod nazwą Multi-Tool Word, jednak w tamtych czasach nie cieszyła się dużą popularnością. Word na Windowsa pojawił się 6 lat później i do tej pory jest jednym z najważniejszych narzędzi do przygotowywania, czy czytania tekstu  — nie tylko w biznesie, ale także w szkole, czy w codziennym życiu. Office Mobile na iOS i Androida trafił w 2013 r. i przygotowany z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych pakiet biurowy cieszy się równie dużym zainteresowaniem. Dziś Microsoft ma powody do radości. Word przekroczył magiczną liczbę miliarda instalacji w Google Play.

Miliard instalacji jednej aplikacji robi ogromne wrażenie, tym bardziej jeśli przyjrzymy się innym narzędziom wchodzącym w skład podstawowego pakietu Office. Excel oraz PowerPoint mają na swoim koncie ponad 500 milionów instalacji, jednak dokładniejsze liczby nie są znane. Dużo mniej, bo tylko ponad 100 milionów instalacji ma jeszcze jeden przedstawiciel pakietu biurowego — Outlook, który służy do zarządzania pocztą elektroniczną. Z całego portfolio Microsoftu tylko dwie aplikacje przekroczyły miliard instalacji. Są nimi Skype i Word. Dotyczy to wyłącznie Google Play, a jeśli dodamy do tego samodzielne instalacje za pomocą plików APK, liczby te będą dużo większe.

Miliard instalacji Worda robi wrażenie, jednak nie wszystkie z nich wykonywane są dobrowolnie

Popularność Worda chyba nikogo nie zaskakuje, choć nie to oznacza wcale, że sami zainstalowaliśmy tę aplikację miliard razy. Pakiet Office pojawia się domyślnie na niektórych urządzeniach mobilnych dostarczanych przez najpopularniejszych producentów, co również wlicza się w liczbę instalacji. Z tego rozwiązania korzystał Samsung, czy Xiaomi. To zaburza skalę i dodaje przypadki instalacji, na które użytkownicy nie mają większego wpływu. Microsoft stosuje też dość agresywny marketing, w którym sugeruje instalację swoich aplikacji biurowych na urządzeniach z Androidem.

Zobacz też: Dość zaskakująca forma reklamy aplikacji Microsoft na urządzeniach z Androidem