Poradniki

Jak usunąć stronę w Wordzie w kilku przypadkach? Krótki poradnik

Błażej Wojciechowski
Jak usunąć stronę w Wordzie w kilku przypadkach? Krótki poradnik
0

Usuwanie strony w Wordzie nie jest trudnym zadaniem, ale dobrze najpierw wiedzieć, dlaczego puste strony powstały. Podpowiadamy, jak to sprawdzić i jak na wiele sposobów usunąć puste strony w Wordzie.

Jak usunąć pustą stronę w Wordzie?

Usunięcie niepotrzebnej strony w Wordzie nie jest trudnym zadaniem, ale może przysporzyć odrobiny problemów, jeśli nie obcowaliśmy wcześniej z dokumentem, nad którym pracujemy lub po kilku naszych działaniach układ dokumentu jest nieczytelny. Niezależnie od okoliczności mamy jednak kilka sposobów na pozbycie się niechcianych stron, a pierwszym z nich i najprostszym jest oczywiście zaznaczenie zbędnych treści na danej stronie i naciśnięcie przycisku Delete. Tym samym przyciskiem możemy do skutku usuwać zawartość niechcianej strony po umieszczeniu kursora na jej samym początku - następnie przenosimy go na koniec poprzedniej strony i naciskamy Delete aż następna, pusta, niepożądana strona zniknie.

Bardziej zaawansowany albo uniwersalny sposób na usunięcie stron to narzędzie znajdowanie i zamienianie. Wywołanie tego okna możliwe jest za pomocą skrótu klawiaturowego:

  • Windows - Ctrl+G
  • macOS - Opcja+⌘+G

Następnie musimy dopilnować, że na liście po lewej stronie zaznaczona jest pozycja "Strony", a w pole po prawej wpisujemy numery stron do usunięcia. Gdy to uczynimy, klikamy na "Zamknij", a w następnym kroku potwierdzamy wybrane strony do usunięcia.

Jak usunąć stronę ze stopką w Wordzie?

Usuwanie strony ze stopką w Wordzie odbywa się w ten sam sposób, co w przypadku każdej innej strony, więc możecie skorzystać z powyżej opisanych metod. Jeżeli chcecie pozbyć się stopki, to należy dwukrotnie kliknąć na jej obszar na danej stronie, a następne w górnej części okna programu znaleźć duży przycisk "Zamknij nagłówek i stopkę".

Jak usunąć stronę tytułową w Wordzie?

Usunięcie strony tytułowej w Wordzie nie jest trudne, bo wystarczy przejść na zakładkę Wstawianie w górnej części okna, kliknąć na Strony tytułowe w grupie Strony, a później kliknąć na Usuń bieżącą stronę tytułową.

Jak usunąć ostatnią stronę w Wordzie?

Do usunięcia ostatniej strony danego dokumentu w Wordzie można zastosować wszystkie powyższe rozwiązania i porady. Bardzo często na końcu dokumentu powstaje nam pozornie pusta strona, które nie zawiera treści, ale bardzo możliwe jest, że obecne na niej są tak zwane białe znaki, których nie widzimy normalnie. By je wyświetlić, możemy wejść w menu Opcje -> Wyświetlanie na Windowsie lub Word -> Preferencje -> Widok na macOS i zaznaczyć wyświetlanie znaków niedrukowanych. W ten sposób zobaczymy, czy przypadkiem nie znalazły się na stronie przesunięte spacje czy inne białe znaki.

Sprawdź też: Jak usunąć stronę na Facebooku

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu