Microsoft wybrał się znów na zakupy, tym razem firma rozszerzyła swoje portfolio o kanadyjską usługę i znajomo brzmiącej nazwie Groove.
Microsoft przejmuje kolejną aplikację. Tym razem jest to... Groove [prasówka]
Groove Music w rękach Microsoftu
Microsoft dokonał rebrandingu swojej muzycznej usługi w ubiegłym roku. Markę Xbox Music zastąpił Groove. Teraz koncern z Redmond dokonuje przejęcia aplikacji o takiej samej nazwie. Groove Music była rozwijana przez kanadyjski startup Zikera. Jej działanie jest bardzo zbliżone do popularnego programu Songza, który Google przejął pod koniec ubiegłego roku. Potrafi ona budować playlisty w oparciu o samouczące się algorytmy. W sumie z Groove korzystało 1,5 mln użytkowników i w dalszym ciągu będą oni mieli dostęp do programu. Z AppStore jednak on znika i nie doczeka się żadnych kolejnych aktualizacji.
GIODO zapowiada konrolę w UPC
Kilka dni temu Grzegorz pisał o nietypowej sytuacji, gdy pracownik UPC posiadał listę z hasłami do skrzynek mailowych. Jak podaje Gazeta Prawna, sprawę na celownik bierze GIODO. Inspektorat zapowiedział kontrolę w firmie oraz wyjaśnienie okoliczności. Samo UPC już wydało oświadczenie w tej sprawie, tłumacząc, że był to jednorazowy przypadek, a winę ponosi wadliwe działanie systemu. Będziemy z pewnością przyglądać się rozwojowi wydarzeń.
Google banuje flashowe reklamy
Flasha nie chce już nikt z Adobe włącznie. We wczorajszej prasówce pisałem o wydaniu Adobe Animate CC, które zastępuje dotychczasowego Flasha Professional. Tymczasem Google zapowiedział, że od 30 czerwca bieżącego roku w sieciach AdWords i DoubleClick nie będą już przyjmowane reklamy skonstruowane z użyciem Flasha. Od 2 stycznia 2017 wszystkie dotychczasowe reklamy wykorzystujące przestarzałą technologię zostaną wyłączone. Google zachęca do przechodzenia na HTML 5, który daje większe możliwości, jest bezpieczniejszy, zoptymalizowany pod kątem mobile i mniej obciąża zasoby systemowe.
Wyświetlacz w LG G5 będzie stale włączony?
LG powoli ujawnia funkcje, które zobaczymy w nowym modelu G5. Jedną z nich ma być stale aktywny wyświetlacz, na którym w dowolnym momencie zobaczymy powiadomienia, informacje o pogodzie, dacie i godzinie. Sugerowałoby to, że koreańska firma zastosuje tutaj technologię OLED, która nie wymaga podświetlenia całego ekranu w celu wyświetlenia pojedynczych pikseli. Niektórzy komentatorzy tłumaczą, że to mało realne. Jak będzie w rzeczywistości? To się okaże 21 lutego o 14:00.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu