Microsoft

Microsoft myśli, że potrafi odczytać emocje z Twojego zdjęcia

Jakub Szczęsny
Microsoft myśli, że potrafi odczytać emocje z Twojego zdjęcia
Reklama

A to ciekawe. Microsoft stworzył narzędzie, dzięki któremu możliwe będzie odczytanie ze zdjęcia emocji. A zatem, jeżeli wrzucimy zdjęcie, na którym je...

A to ciekawe. Microsoft stworzył narzędzie, dzięki któremu możliwe będzie odczytanie ze zdjęcia emocji. A zatem, jeżeli wrzucimy zdjęcie, na którym jesteśmy szczęśliwi, powinniśmy uzyskać informację o tym, że rzeczywiście jesteśmy radośni na tej i tej grafice. Po tym, jak Microsoft kombinował z HowOld, jestem nieco ostrożny, chociaż nie wydaje mi się, żeby akurat to działało źle w wykonaniu Microsoftu.

Reklama

Po raz pierwszy o Project Oxford napisał The Verge, gdzie przeanalizowano zdjęcie "smutnego Keanu Reeves'a". Co się okazało? Keanu wcale nie jest smutny, jego wyraz twarzy jest właściwie neutralny i nie można powiedzieć, by z jakiegokolwiek powodu popularny aktor był smutny. Tutaj oczywiście wyrokowała maszyna - Internauci i tak wiedzą swoje.

Dla sprawdzenia możliwości Project Oxford wrzuciłem swoje zdjęcie (to, które mam jako "profilowe" na Antywebie) celem sprawdzenia, jak mnie oceni maszyna. Akurat moment, w którym zrobiłem to zdjęcie pamiętam doskonale i wiem, że raczej smutny wtedy nie byłem. I co? Aplikacja spisała się na medal - według niej jestem na pewno szczęśliwy. W sumie to nie było trudne zadanie.


"Anger": 0.0000151309332,
"Contempt": 0.00183948711,
"Disgust": 0.000005996108,
"Fear": 0.00000317585318,
"Happiness": 0.989761531,
"Neutral": 0.00767954346,
"Sadness": 0.0000275108523,
"Surprise": 0.0006676479

W stosunku do możliwości aplikacji jestem nieco ostrożny - HowOld potrafił z małych dzieci robić starców, a predykcja w zależności od okoliczności zdjęcia - ważne były nawet cienie padające na twarz - potrafiła być bardzo, bardzo rozbieżną. Nie można powiedzieć, że Microsoft daje pod tym względem ciała - oczywiście rozwijanie takich technologii ma sens i w przyszłości może zaowocować świetnymi dodatkami choćby do naszych urządzeń mobilnych.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama