Technologie

Ktoś jeszcze czeka na rewolucję Metaverse? Mark Zuckerberg ma nadzieję, że tak

Piotr Kurek
Ktoś jeszcze czeka na rewolucję Metaverse? Mark Zuckerberg ma nadzieję, że tak
Reklama

Już 11 października odbędzie się konferencja Meta Connect, na której Mark Zuckerberg wraz ze swoim zespołem pokaże przyszłość Metaverse i świata AR/VR.

Metaverse dla Mety to, oprócz sieci społecznościowej, jeden z najważniejszych segmentów, na którym działa. Mark Zuckerberg od lat stara się nas przekonać do cyfrowego świata, w którym możemy spełniać swoje marzenia i spędzać wolny czas. Jednak nie jest to wcale takie łatwe zadanie. Horizon Worlds stale się rozwija, jednak do ideału daleko. W tym roku firma podzieli się aktualizacjami dotyczącymi postępów, jakie poczyniła, a także rzuci światło na to, co czeka nas w bliższej i dalszej przyszłości. A ma być naprawdę interesująco - pod warunkiem, że Meta zdoła przekonać potencjalnych konsumentów, że Metaverse jest przyszłością rozrywki, na którą firma wydaje miliardy dolarów. Oby się nie okazało, że to pieniądze wyrzucone w błoto.

Reklama

Nie da się ukryć, że najważniejszym elementem październikowej konferencji będą nowe gogle VR, nad którymi Meta pracuje od dłuższego czasu. Mają one być rewolucyjne - nie tylko dla samej firmy, ale całego rynku. Meta bardzo wierzy w sukces swoich rozwiązań AR/VR - także od strony oprogramowania i środowiska, które będzie się opierało na tej technologii. Gogle mają być naszpikowane nowoczesną technologią i w jeszcze większym stopniu zacierać granice między światem realnym, a tym wirtualnym.

Mark Zuckerberg na swoim oficjalnym profilu na Facebooku w ostatnich godzinach wrzucił swoje zdjęcie z założonymi goglami Wirtualnej Rzeczywistości, których kodowa nazwa to "Project Cambria". Co prawda zdjęcie nie oddaje w pełni ich wyglądu, tak mamy pewność, że zostaną one zaprezentowane w pełnej krasie 11 października. Zuckerberg w ostatnich miesiącach wielokrotnie pokazywał się w tych goglach - w wersji testowej, zapowiadając jednocześnie, że firma pracuje nad prawdziwą rewolucją na rynku. Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się w przyszłym miesiącu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama