Motoryzacja

Nowy Mercedes eSprinter zaskoczy zasięgiem? Wyniki jazdy testowej

Kacper Cembrowski
11

Jak radzi sobie nowy Mercedes-Benz eSprinter? Poznaliśmy wyniki z jazd próbnych.

Na debiut tego samochodu musimy jeszcze trochę poczekać. Mamy jednak pogląd na zasięg nowego eSprintera

Nowy Mercedes-Benz eSprinter zadebiutuje na początku lutego 2023 roku — i właśnie wtedy poznamy więcej szczegółów na temat elektrycznego samochodu użytkowego. W tej chwili jednak trwają próbne jazdy, które dają pogląd na to, jaki zasięg zaoferuje ten pojazd.

Źródło: Mercedes-Benz

Testowa jazda odbyła się 19 października 2022 roku, kiedy przedprodukcyjny eSprinter (2023) wyruszył w specjalną trasę: z Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie na lotnisko w Monachium i z powrotem. Taki odcinek to niemal 500 km, a po drodze czeka duży udział autostrad i konieczność pokonania wzniesień Jury Szwabskiej.

475 km na jednym ładowaniu. Wyniki mogą zadowalać

Na początku należy jednak zaznaczyć, że nowy eSprinter zostanie wprowadzony na rynek z trzema różnymi rozmiarami akumulatorów, a do jazdy testowej wybrano pojazd przedprodukcyjny z największym z nich. Ze względu na konfigurację pojazdu w sektorze CEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczki), zadanie to przypadło ekstra długiemu eSprinterowi z wysokim dachem. W całym teście przeprowadzanym na publicznych drogach udział brał inspektor z TÜV Süd.

Nowy eSprinter pokonał całą trasę ze Stuttgartu do Monachium i z powrotem na jednym ładowaniu. Odcinek wynosił dokładnie 475 km, z najniższym odcinkiem na poziomie 210 m n.p.m. i najwyższym na wysokości 785 m n.p.m. Po powrocie wskaźnik pokazał, że samochód może jeszcze przejechać 20 km. Zużycie energii podczas jazdy testowej wynosiło 21,9 kWh na 100 km, co zostało potwierdzone przez TÜV Süd. Średnia prędkość wynosiła 73,5 km/h, a maksymalna 90 km/h, ze względu na ograniczenia na niemieckich drogach.

Źródło: Mercedes-Benz

Jak informuje firma, dzięki trzem akumulatorom i kilku wariantom nadwozia, nowy eSprinter będzie znacznie bardziej elastyczny i otworzy nowe segmenty klientów oraz rynki — poza Europą, po raz pierwszy także w USA i Kanadzie. W zależności od konfiguracji zasięg może być ponad dwa razy większy niż w obecnym eSprinterze. Nowy eSprinter będzie produkowany począwszy od drugiej połowy 2023 roku sukcesywnie w Charleston (Karolina Południowa, USA), Düsseldorfie i Ludwigsfelde.

Źródło, obrazek wyróżniający: Mercedes-Benz

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news