Już wkrótce w stuttgarckim Muzeum Mercedes-Benz uruchomiony zostanie całkowicie zautomatyzowany parking, który pozwoli na odstawienie i odebranie swojego samochodu z wykorzystaniem aplikacji mobilnej.
Niedługo rusza pierwszy parking dla wszystkich którzy… nie potrafią parkować
Asystent zdalnego parkowania opracowany przez Daimlera dostępny jest obecnie w Mercedesach klasy E (od marca 2016 r.) i klasy S (od liftingu 2017 r.) i pozwala na automatyczne parkowanie i opuszczanie miejsca parkingowego z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Już wkrótce z podobnego rozwiązania skorzystają odwiedzający Mercedes-Benz Welt w Stuttgarcie. Muzeum historii motoryzacji marki Mercedes-Benz otwarte w 2006 roku będzie pierwszym tego typu obiektem, w którym parking ma być całkowicie zautomatyzowany. Z pomocą przychodzi technologia nad którą od kilku lat pracuje Daimler wraz z firmą Bosch.
Zobacz też: Mercedes-Benz Klasa E – wyjątkowe połączenie najnowocześniejszej technologii z tradycyjnym stylem
Na specjalnej konferencji prasowej na parkingu Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie przedstawiciele obu firm poinformowali o gotowości uruchomienia systemu, który może zrewolucjonizować procesy parkowania na placach i podziemnych obiektach. Zgoda wydana przez Ministra Transportu Badenii-Wirtembergii przy pozytywnej opinii głównego urzędu rejencji w Stuttgarcie i urzędu certyfikacji TÜV Rheinland oznacza, że uruchomiony system spełnia wymogi 4. poziomu autonomicznej jazdy. Ten dotyczy autonomicznego poruszania się pojazdu bez ingerencji kierowcy przy określonych warunkach — w tym przypadku na ograniczonym obszarze jakim jest parking muzeum, po którym samochody będą poruszać się z maksymalną prędkością 5 km/h.
Zgoda władz Badenii-Wirtembergii stanowi precedens dla uzyskiwania w przyszłości zgody na usługi parkingowe w garażach na całym świecie. Jako pionier w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy samochodu, torujemy naszym projektem drogę wprowadzenia usługi automated valet parking do masowego stosowania w przyszłości.
— mówi dr Michael Hafner, szef technologii napędów i zautomatyzowanej jazdy w Daimler AG.
Ta decyzja władz pokazuje, że innowacje takie jak automatyczne parkowanie samochodu są możliwe do realizacji w pierwszej kolejności w Niemczech. Jazda i parkowanie bez kierowcy są ważnymi elementami przyszłej mobilności. Zautomatyzowany system parkowania pokazuje, jak daleko już jesteśmy na tej ścieżce rozwoju.
Reklama
— mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Robert Bosch GmbH.
Zobacz też: Autonomiczny samochód – ważniejszy w historii niż ABS czy poduszki powietrzne?
Działanie Automated valet parking, bo tak nazywa się system automatycznego parkingu, jest bardzo proste i nie wymaga dużego zaangażowania samych kierowców. Pod warunkiem, że poruszają się oni jednym z samochodów wspierających tego typu rozwiązania. Po wjechaniu na teren parkingu wystarczy wysiąść z auta i uruchomić aplikację. Samochód samoczynnie wyszuka najbliższe miejsce postojowe i odjedzie na miejsce. Po zakończeniu zwiedzania muzeum wystarczy wezwać go do punktu odbioru odpowiednim przyciskiem na urządzeniu mobilnym. To pozwoli zaoszczędzić dużo czasu, który często marnujemy na szukaniu wolnych miejsc parkingowych. Pełna automatyzacja całego procesu sprawia, że w momencie, gdy samochód odjeżdża na swoje miejsce, zwiedzający mogą spokojnie udać się w kierunku muzeum.
Źródło: Informacje prasowe
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu