Po wielu opóźnieniach - Mercedes dotrzymał słowa i ukończył pracę nad hybrydowym supersamochodem. Niemiecki producent w końcu pokazał model AMG One, czyli uliczne superauto inspirowane Formułą F1.
Mercedes-AMG One posiada 1,6-litrowy turbodoładowany silnik V6. Co ciekawe, ten sam układ znajdziemy w Formule 1. Potencjalny właściciel takiego superauta może sobie więc podać rękę z Lewisem Hamiltonem czy George Russellem. Wow.
Pomimo tego, że auto przeznaczone jest do użytku drogowego, osiągi was nie zawiodą. Łączna moc układu to 1050 KM osiągane w połączeniu z czterema hybrydowymi systemami jednostki napędowej F1.
Czy to już F1?
Zespoły Mercedes-AMG i Mercedes-AMG High Performance Powertrains wykonały tu naprawdę świetną robotę. Ten projekt był po części przekleństwem i błogosławieństwem jednocześnie. Ale szliśmy kamienista ścieżką, a jako technik naturalnie dajesz się pochłonąć wszelkim szczegółom. Od użytych materiałów, wyjątkowych komponentów podwozia po udoskonalenia aerodynamiczne - pod względem złożoności Mercedes-AMG ONE jest trudny do pokonania.W Formule 1 samochód, zespół inżynierów z laptopami dba o uruchomienie układu napędowego. W przypadku naszego hipersamochodu wystarczy nacisnąć przycisk. To także ilustruje ogromne know-how w zakresie oprogramowania, które zostało e do tego pojazdu”, mówi Jochen Hermann, dyrektor techniczny Mercedes-AMG GmbH.
Pan Hermann ma rację. Silnik to nie jedyne podobieństwo. Hybrydowy napęd E PERFORMANCE Mercedes-AMG ONE również pochodzi bezpośrednio z Formuły 1. Składa się z wysoce zintegrowanej połączonej jednostki składającej się z jednego hybrydowego, turbodoładowanego silnika spalinowego z łącznie czterema silnikami elektrycznymi.
Na dachu dominuje wlot powietrza wywodzący się z Formuły 1, przez który silnik w razie potrzeby wciąga świeże powietrze. Czarny wlot elegancko przechodzi w czarną, pionową płetwę rekina: zapobiega przepływowi krzyżowemu i załamywaniu się powietrza z tyłu, co poprawia stabilność na zakrętach.
Programy jazdy obejmują zarówno tryb wyłącznie elektryczny, jak i tryb dynamiczny (Strat 2), który odpowiada ustawieniu stosowanemu w kwalifikacjach Formuły 1 do najlepszych możliwych czasów okrążeń. Pomimo dużej złożoności systemu, kierowca zawsze otrzyma optymalną kombinację wydajności. Po prostu ma być łatwo. W końcu to auto na drogi, nie tor.
Wnętrze to raj dla fanów F1
Kokpit ma wszystko by poczuć się jak w bolidzie. Prostokątna kierownica w stylu F1 posiada prawie wszystkie przyciski sterujące, razem z oświetleniem zmian biegów i systemem aktywacji DRS. Ponadto dostajemy też dwa 10-calowe wyświetlacze. Środkowy, pochylona w kierunku kierowcy, przedstawia najważniejsze informacje. Misy siedzeń AMG Motorsport możemy zmienić pod kątem 25 lub 30 stopni. Regulowane podnóżki fotela są dostępne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.
Co ciekawe, by zapewnić optymalną widoczność do tyłu, lusterko wewnętrzne zastąpiono ekranem, który z czasie rzeczywistym pokazuje pojazdy jadące za nami. Oczywiście tylko jadące, o wyprzedzaniu nie może być mowy.
Cena tego superauta nie jest jeszcze znana. Mercedes zamierza wyprodukować jedynie 275 sztuk wersji One. Na Polskę zapewne przypadnie parę sztuk. Jeśli nie jedna.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu