Motoryzacja

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1: najszybsza taksówka świata

Marek Adamowicz
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1: najszybsza taksówka świata
9

Od premiery nowego Mercedesa-AMG GT 4Door Coupe minęło ponad 2 miesiące, a Mercedes rozpoczął przyjmowanie zamówień na wyjątkową i inauguracyjną wersję Edition1. Zapowiada się najszybsza taksówka świata. Jak szybka?

Przez pierwszych 12 miesięcy sprzedaży nowego Mercedesa-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe dostępna będzie wyjątkowa wersja Edition 1.  Ta ostatnia oferowana jest w jedynej właściwej wersji silnikowej – tej najmocniejszej. Premiera tego mocnego, 4-drzwiowego Coupe odbyła się podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. Już wtedy okrzyknięto tego Mercedesa jako jednego z najgroźniejszych rywali dla Porsche Panamery. Czym będzie wyróżniać się limitowana wersja Edition 1?

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1: z poprawioną aerodynamiką

Samochody wyjeżdżające z fabryki AMG w Affalterbach to motoryzacyjne dzieła sztuki. Nie inaczej jest w przypadku tego auta. Jego nazwa jest bardzo długa, chociaż dokładnie precyzuje z jakim monstrum mamy do czynienia. Ekskluzywną i inauguracyjną wersję Edition 1 możemy rozpoznać m.in. po zmienionym przednim zderzaku (z powiększoną nakładką zwaną splitterem) oraz nowym skrzydle na klapie bagażnika regulowaną mechaniczne aerodynamiką – w porównaniu do seryjnego AMG GT 4 Door lotka jest zamontowana na stałe. Producent twierdzi, że to rozwiązanie pozwoliło zwiększyć docisk przy maksymalnych prędkościach – przy prędkości 300 km/h tylna oś jest dociążona o ekstra 30 kg!

W kwestii aerodynamicznych poprawiono  też aktywne elementy. Z przodu jeszcze bardziej zoptymalizowano chłodzenie jednostki napędowej i przepływ powietrza. W tym celu użyto specjalnych żaluzji zwanych Airpanel. Na nadwoziu Mercedesa-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1 znalazły się też wyjątkowe pasy w kolorze szarego matu (na drzwiach, masce i tylnej klapie) a całe auto stoi na specjalnych 21-calowych kutych felgach polakierowanych częściowo w kolorze matowo-czarnym.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1: pod karoserią

Kabina Mercedesa-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1 również została poddana modyfikacjom. Znajdziemy tutaj m.in. specjalne fotele AMG Performance obite skórzaną tapicerką z pikowanej skóry (pokryto nią również podłokietniki i górną część całej deski rozdzielczej), kierownicę AMG Performance z kontrastowymi przeszyciami i plakietką Edition 1 czy żółte pasy bezpieczeństwa. Dla podkreślenie wyjątkowego statusu limitowanej edycji pojawił się nawet dedykowany zapach „AMG #63” wchodzący w skład pakietu Air-Balance.

Nowy Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1 to jednak przede wszystkim potężny silnik pod maską. Pracuje tutaj benzynowe V8 o pojemności 4 litrów i wspomagane podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka napędowa generuje 639 KM i 900 Nm momentu obrotowego, którego maksimum osiągane jest już przy 2500 obr/min. Za przeniesienie mocy na wszystkie koła odpowiada automatyczna, 9-biegowa skrzynia AMG Speedshift MCT 9G i odpowiednio zmodyfikowany napęd 4MATIC+. Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1 może pochwalić się przyspieszeniem do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna tego potwora to ograniczone elektronicznie 315 km/h.

Mercedes-AMG już rozpoczęło przyjmowanie zgłoszeń, a pierwsze sztuki monstrualnego Mercedesa-AMG GT 63 S 4MATIC+ 4Door Coupe Edition 1 trafią do klientów już we wrześniu bieżącego roku. Niestety nie jest znana oficjalna cena.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu