Felietony

Alexa i Asystent Google powiedzą ci, czy możesz pracować w McDonald's

Albert Lewandowski
Alexa i Asystent Google powiedzą ci, czy możesz pracować w McDonald's
Reklama

Kolejne branże czekają na automatyzację. Ostatnio McDonald's rozpoczął ciekawy eksperyment, w ramach którego można składać podania o pracę z pomocą asystentów głosowych

Asystenci głosowi w ciekawej służbie

McDonald's ogłosił dzisiaj rozpoczęcie zupełnie nowego procesu rekrutacyjnego. Uznano, że czasy się zmieniają, trzeba być lepiej ukierunkowanym na swoich potencjalnych pracowników, więc uruchomiono zupełnie nową usługę o nazwie Apply Thru. Bazuje ona na asystentach głosowych Alexa oraz Asystent Google. Wystarczy powiedzieć odpowiednią komendę, aby móc zaaplikować na stanowisko w McDonald's i tu firma chce wspomagać proces rekrutacji za pomocą algorytmów uczenia maszynowego. Niewątpliwie w ten sposób możliwe stanie się znacznie przyspieszenie rekrutacji i zupełnie nowe podejście do potencjalnych pracowników.

Reklama

McDonald's mówi, że grupą docelową dla Apply Thru są nastolatkowie. Niewątpliwie część osób doceni to, że nie będzie musiała dzwonić lub wysyłać maila. W tym przypadku asystenci głosowi rzeczywiście mogą pomóc. O ile na razie Amerykanie traktują to jako eksperyment, to jestem zdania, że w dłuższej perspektywie takie rozwiązania zaczną powszechnie obowiązywać. Nie da się ukryć, że połączenie zautomatyzowanego systemu rekrutacyjnego z elementami sztucznej inteligencji brzmi jak marzenie dla firm.

Nie wiadomo jeszcze, czy program Apply Thru będzie dostępny na całym świecie. Sam McDonald's lubi eksperymentować i testować różne podejścia. Dwa lata temu nawiązali współpracę ze Snapchatem i stworzyli program Snaplications. W jego ramach można było aplikować z wykorzystaniem kiedyś popularnej aplikacji. Ciekawe, czy pozostałe firmy również obiorą taki kierunek.

Niewątpliwie McDonald's staje się wyjątkową firmą, jeżeli chodzi o wybierane rozwiązania technologiczne. Trzeba tu wspomnieć o ostatnio zakupionym startupie Dynamic Yield, z pomocą którego chcą skuteczniej personalizować ofertę lokali w przypadku korzystania z Drive Thru. Moim zdaniem mogą sporo zyskać na takim podejściu.

Dowiedz się więcej o zawodach IT

źródło: The Verge

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama