Od pewnego czasu wiemy, że dni HBO Max są policzone. Warner Bros. Discovery przygotowuje się do sporej zmiany, która dotknie polskich widzów.
Decyzja o porzuceniu przedrostka "HBO" w nazwie usługi VOD była dla nas niemałym zaskoczeniem. To właśnie z nią kojarzone były jedne z największych hitów telewizyjnych wszech czasów, a od pewnego czasu była to też jedna z silniejszych marek na rynku usług z wideo na życzenie. Włodarze firmy zdecydowali jednak, że przyszłość platformy nie powinna być zależna od skojarzeń z HBO, ponieważ katalog serwisu jest o wiele szerszy i bardziej zróżnicowany. Z tego powodu Max zastąpi HBO Max w Polsce już wiosną tego roku, jak poinformowali na międzynarodowym rynku telewizyjnym MIPCOM Gerhard Zeiler, prezes ds. międzynarodowych w Warner Bros. Discovery i Leah Hooper Rosa, szefowa WBD ds. streamingu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA).
Co zamiast HBO Max? Nowa oferta Max
Platforma działa w USA od kilku miesięcy i generalnie można ten rebranding uznać za dość udany. Wciąż część widzów jest delikatnie zdezorientowana, ale koniec końców użytkownicy zyskali szansę wyboru jednego z trzech pakietów (szczegóły za chwilę), a oferta została rozszerzona. Wśród nowych pakietów pojawiły się te tańsze i droższe: najmniej można wydać wybierając pakiet z reklamami i bez najlepszej jakości i dźwięku, środkowy pakiet pozbawiony jest reklam, a najwyższy nie tylko nie ma reklam, ale również oferuje treści w 4K z Dolby Vision i Dolby Atmos.
Wiemy, że oferta z reklamami mogłaby pojawić się w Polsce, ponieważ Warner Bros. Dicovery posiada taki pakiet na polskim Playerze, ale wśród największych graczy (Netflix, Disney+, etc.) byłaby to pierwsza platforma nad Wisłą z takim wariantem. Co jeszcze zmieni się, gdy Max zastąpi w Polsce HBO Max? Oprócz ewentualnych zmian w pakietach i cenach, możliwa jest (częściowa) konsolidacja oferty z Playerem, który natomiast posiada treści z odrębnie funkcjonującego w USA Discovery+.
Czy Player zniknie i zastąpi go Max?
Jednak za wielką wodą treści z samodzielnego Discovery+ są też na Max, więc widać, że firma będzie dostosowywać swoją ofertę programową względem każdego rynku z osobna i nie zostanie raczej przyjęta żadna wspólna linia na całą Europę. Tym bardziej, że w Polsce oprócz Playera i HBO Max, WBD prowadzi także darmowy VOD.pl i informacyjny TVN24 Go.
Grafika główna: Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu