Google

Material Design również w wyszukiwarce Google. Trzeba przyznać, że wygląda naprawdę dobrze

TP
Tomasz Popielarczyk
20

Google "materializuje" kolejną usługę. Tym razem odświeżony interfejs trafia do mobilnej wersji wyszukiwarki, co najprawdopodobniej jest zaledwie pierwszym krokiem w całym procesie redesignu usługi. Czy Material Design sprawdzi się również w takiej roli i jakie nowości wniesie za sobą do wyszukiwark...

Google "materializuje" kolejną usługę. Tym razem odświeżony interfejs trafia do mobilnej wersji wyszukiwarki, co najprawdopodobniej jest zaledwie pierwszym krokiem w całym procesie redesignu usługi. Czy Material Design sprawdzi się również w takiej roli i jakie nowości wniesie za sobą do wyszukiwarki na smartfonach i tabletach?

Material Design w mobilnej wersji wyszukiwarki nie jest jakoś szczególnie wyszukany. Google ograniczył się do wprowadzenia wyraźnie akcentowanego błękitnego koloru, w którym utrzymane są elementy Grafu Wiedzy, a także górna belka przypięta do ekranu przy przewijaniu. Wygląda to na pewno o wiele barwniej niż dotychczas, a muszę przyznać, że dodaje wynikom wyszukiwania nawet trochę charakteru. Oczywiście nie mogło zabraknąć tez towarzyszących wszystkim czynnościom subtelnych animacji, które są pewną wizytówką Material Design. W tym wypadku mają one postać skalujących się obrazków, najeżdżających na siebie kafelków oraz umiarkowanych efektów 3D imitujących spłaszczone warstwy leżące na sobie.

O redesignie informuje serwis Android Police, który dodatkowo natknął się na zlecenie od Google'a w serwisie Amazon Mechanical Turk, w którym internauci mogą zarabiać w zamian za wykonywanie prostych testów wybranych usług. Wygląda na to, że kalifornijski koncern ciągle testuje nowy interfejs. Tymczasem u niektórych użytkowników został on już aktywowany, co może sugerować, że domyślne uaktywnienie wyników wyszukiwania w stylu Material Design nie jest wcale perspektywą tak odległą, jakby to się mogło wydawać.

Niestety nic nie wskazuje na to, aby Google Search w stylu Material Design oferowało cokolwiek nowego poza wrażeniami wizualnymi. Nie jest to też jakaś wielka rewolucja, jeśli chodzi o User Experience. Raczej subtelny lifting, który ma sprawić, że usługa zostanie stylistycznie dopasowana do innych i tym samym pozwoli Google'owi utrzymać spójność w swoim portfolio usług. Z drugiej strony, czy mobilna wyszukiwarka potrzebuje jakiejkolwiek rewolucji? Wprowadzone zmiany wydają się być jak najbardziej wystarczające, by wyniki prezentowały się czytelnie i nowocześnie.

Nie wiadomo, kiedy nowa wersja wyszukiwarki trafi do użytkowników. Tak naprawdę nie możemy być w zasadzie pewni, że w ogóle opuści fazę testów. Sam mam pewne obawy, czy w tym wypadku odzwierciedlenia nie znajdzie reguła "lepsze jest wrogiem dobrego". Trzeba jednak przyznać, że redesign prezentuje się całkiem przyjemnie i na pierwszy rzut oka wydaje trafiony. Ciekaw jestem, czy w praktyce zrobi równie dobre wrażenie.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu