24

Mamy dane o polskim rynku mobilnym 2015!

Przygotowujemy właśnie raport o rynku mobilnym na konferencję Generation Mobile 2015. Przy współpracy z SW Research zapytaliśmy w badaniu online 5400 osób (z zachowaniem odpowiednich proporcji, jeśli chodzi o kategorie wiekowe) o to jakiego sprzętu używają itp. Całe badanie zostanie opublikowane podczas konferencji. Ja mam dla was natomiast kilka ciekawostek. Jeśli chodzi o smartphony, to […]

Przygotowujemy właśnie raport o rynku mobilnym na konferencję Generation Mobile 2015. Przy współpracy z SW Research zapytaliśmy w badaniu online 5400 osób (z zachowaniem odpowiednich proporcji, jeśli chodzi o kategorie wiekowe) o to jakiego sprzętu używają itp. Całe badanie zostanie opublikowane podczas konferencji. Ja mam dla was natomiast kilka ciekawostek.

Jeśli chodzi o smartphony, to tutaj niespodzianek większych nie ma. Android z 75% udziałem w rynku rządzi i dzieli polskim mobile. Warto natomiast zwrócić uwagę na duży skok Windowsów, które z 9% rok temu skoczyły do 14,2% utrzymując pozycję wicelidera jeśli chodzi o mobilne systemy.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że coraz większa jest świadomość mobile wśród respondentów. O blisko 50% zmniejszyła się liczba odpowiedzi „nie wiem” na pytanie o system mobilny.

W tabletach w Polsce dzieje się natomiast dużo więcej. Przede wszystkim nieznacznie spadł udział Androida z 65% do 63,8%. Udział w rynku odbiera mu rosnąca pozycja tabletów z Windows oraz iOS, które osiągają blisko 10% udziału. Niestety, przy tym pytaniu nadal duża liczba osób odpowiada, że nie wie jaki ma system (7,4%) – choć na szczęście świadomość z roku na rok rośnie.

Wśród tabletów widać gigantyczną pracę jaką od zeszłego roku zrobiło Lenovo, promując swoje urządzenia. W odpowiedziach tablet ten pojawiał się dwa razy częściej niż w zeszłym roku, a firma osiągnęła udział na poziomie 14%. Do Samsunga im jeszcze daleko, ale dynamika jest imponująca.

Podział ze względu na producentów smartphonów zaskoczeniem nie jest. Samsung nadal utrzymuje się na pozycji lidera, a o drugie miejsce walczą ze sobą LG i Sony. Przy czym warto zwrócić uwagę, że te dane pochodzą z innego pytania, a część ludzi po prostu nie wie jaki ma system czy też zaznacza inny (to dla tych, którzy chcieliby te dane porównać do danych z podziałem na systemy operacyjne). Widać też cały czas bardzo silną pozycję smartphonów w kategorii „inne”, do której zapewne zaliczają się wszystkie budżetowe telefony od B-brandów.

Po więcej danych zapraszamy na konferencję Generation Mobile 2015: (link do rejestracji):

750x200_gm15