Technologie

Logitech pokazuje jak nie powinno się traktować klientów

Jakub Szczęsny
Logitech pokazuje jak nie powinno się traktować klientów

Urządzenia Logitech Harmony Link nigdy nie były przesadnie popularne - system do sterowania multimediami w domu znalazł jednak pewne grono szczęśliwych nabywców, którzy w tym momencie już tacy szczęśliwi nie są. Wszystko przez to, że w marcu przyszłego roku ich sprzęty po prostu przestaną działać. Dlaczego? Bo Logitech wyłącza usługę.

Jak wynika z wyjaśnień Logitecha, certyfikat dotyczący jego urządzeń Harmony Link wygasa w przyszłym roku i nie zamierza go przedłużać. W związku z tym, usługa oparta na chmurze musi zostać wyłączona. Gdyby tylko nie była ona wymagana do poprawnej pracy Harmony Linków, nie byłoby to szczególnie dolegliwe. Najgorsze jest jednak to, że bez usługi opartej na chmurze, urządzenia Harmony Link po prostu przestaną działać.

Logitech proponuje nowsze urządzenie - Harmony Hub

Nie otwarcie, ale nikt nie ma wątpliwości czym podyktowany jest ten krok Logitecha. W jego ofercie znajduje się nieco bardziej wszechstronny Hub, który pozwala m. in. na kontrolowanie znacznie większej ilości urządzeń w domu. Jeżeli Logitech myślał, że wyłączeniem usługi skłoni dotychczasowych użytkowników Linków do tego, aby zaopatrzyć się w nieco nowszą wersję sprzętu, to chyba się przeliczy. Klienci firmy nie pozostawiają suchej nitki na producencie:


Na forach konsumenckich Logitecha pojawił się wpis jednego z użytkowników Linka, który otwarcie wyraża swoje niezadowolenie z takiego stanu rzeczy. Podobnych postów jest znacznie więcej. Niemniej, zastanawia nas to, co Logitech zrobił z jego treścią: okazuje się, że "pozew zbiorowy" został potraktowany przez moderację jako sformułowanie, które nie powinno się pojawić na łamach forum. To jeszcze bardziej rozsierdziło użytkowników, którzy nie chcą (i słusznie) pogodzić się z tym, że już wkrótce sprzęty, za które zapłacili niemało po prostu nie będą działać.

Ponadto, Logitech kilka miesięcy temu wstrzymał sprzedaż urządzeń Harmony Link i nieco wcześniej oferował je po znacznie niższej cenie i ze znacznie krótszą gwarancją. Ci, którzy mimo wszystko się na nie skusili muszą się liczyć z tym, że maksymalny czas korzystania z nich od daty zakupu to niecały rok. Brzmi kuriozalnie? Owszem.

Logitech pokazuje jak nie powinno się traktować swoich klientów

Zachowanie producenta jest nieco niedorzeczne - jeżeli próbuje zwiększyć sprzedaż nowszego Huba, powinien mieć naprawdę dobre argumenty. Ten mówiący o wyłączeniu usług dla Linka jest najgorszym z możliwych - nie tylko nikogo nie przekonuje do zakupu nowego urządzenia, ale i zostawia całkiem spory niesmak. Taki, który w konsekwencji spowoduje, że dotychczasowi klienci przeniosą się do konkurencji. A ta oczywiście nie śpi i również ma bardzo dobre rozwiązania. Rzekłbym, że nawet znacznie lepsze niż Logitech.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu