LG

LG umieszcza czytnik linii papilarnych pod szkłem ekranu [prasówka]

Tomasz Popielarczyk
LG umieszcza czytnik linii papilarnych pod szkłem ekranu [prasówka]
Reklama

Czytniki linii papilarnych są już standardem w smartfonach z górnej (a coraz częściej również i średniej) półki cenowej. LG ma na nie nowy pomysłu i umieszcza sensor pod ekranem.

Czytnik linii papilarnych pod ekranem


Reklama

LG Innotek opracowało czytnik linii papilarnych o grubości zaledwie 0,3 mm, który można umieścić pod szkłem wyświetlacza. Tym samym użytkownik nie musi szukać palcem określonego punktu na obudowie, a jedynie przyłożyć palec do ekranu. Czytnik nie wymaga bezpośredniego kontaktu ze skórą i potrafi błyskawicznie dokonać analizy linii papilarnych. Nie wiadomo, kiedy technologia ta wejdzie do użytku i kiedy zobaczymy pierwsze smartfony tego typu. Zapowiada się jednak fantastycznie i z pewnością wpłynie na design telefonów przyszłości.

4,2 mln smartwatchy w Q1 2016


Analitycy ze Strategy Analytics informują, że w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedało się 4,2 mln smartwatchy. Ponad połowę tej liczby wygenerował Apple Watch - 2,2 mln. Udział firmy z Cupertino jednak spada - z 60 proc. rok temu do 52,4 proc. obecnie. Drugie miejsce zajmuje Samsung, ale od lidera dzieli go przepaść. Koreańczycy sprzedali 600 tys. zegarków (o 200 tys. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem). Widać, że alternatywy dla Apple Watcha delikatnie rosną, ale trudno tutaj mówić jeszcze o rywalizacji łeb w łeb.

Call of Duty: Infinite Warfare

Activision rusza z promocją nowego Call of Duty. Na kanale serii na YT pojawił się pierwszy teaser, który prawdopodobnie przedstawia głównego przeciwnika w grze. Oficjalnie nie znamy tytułu produkcji, ale do sieci wyciekły grafiki wskazujące na "Infinite Warfare". Wskazują one również na powstanie zremasterowanej wersji Modern Warfare. Gra przeniesie nas tym razem w kosmos, a więc czeka nas dużo futurystycznego klimatu. Tym samym możemy porzucić wszelkie nadzieję, że seria wróci do klimatów II Wojny Światowej. Szkoda.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama