Polska

Koniec monopolu pociągów PKP na polskich torach - już 20 lipca wjeżdża na nie Leo Express

Grzegorz Ułan
Koniec monopolu pociągów PKP na polskich torach - już 20 lipca wjeżdża na nie Leo Express
10

Pociągi na polskich torach to w większości te należące do różnych grup wywodzących się z państwowego PKP, ale jak donosi branżowy portal Rynek Kolejowy już niedługo to się zmieni, bo 20 lipca wjeżdżają na polskie tory pociągi czeskiego Leo Express.

Wszyscy wiemy, jakie wielkie to dobro konkurencja, zwłaszcza w transporcie osobowym, a ta z pewnością przyda się Przewozom Regionalnym czy InterCity. Pozwolenie na uruchomienie pierwszej linii z Krakowa przez Katowice do Pragi uzyskał czeski przewoźnik Leo Express.

Na tej linii będą kursować pociągi Flirt, a pasażerowie będą mieli do wybory trzy klasy Economy, Business i Premium. Najtańsze bilety zaczynać się będą od 19 zł. Są już do kupienia na stronach Leo Express.

Peter Koehler, prezes Leo Express:

Piątek, 20 lipca to historyczna chwila, nad którą długo pracowaliśmy! Polska i Czechy będą mieć znów nieco bliżej do siebie. Zachęcam wszystkich do wakacyjnych podróży naszymi pociągami. Nasz rozkład jest dopasowane na przykład pod weekendowe wyjazdy do Pragi lub do Ołomuńca.

To też doskonałe połączenie do Zatoru, gdzie mamy naszą Energylandię, tak więc i temu parkowi rozrywki przybędzie trochę gości z Czech. Zwłaszcza, że początkowo będą to kursy weekendowe, pociągi z Krakowa do Pragi będą kursowały tylko w poniedziałki i soboty (szczegółowy rozkład jazdy znajdziecie pod tym linkiem), a z Pragi do Krakowa w piątki i niedziele (szczegółowy rozkład jazdy znajdziecie pod tym linkiem).

Dyrektor Leo Express Polska Peter Jančovič:

Pociąg coraz częściej staję się świetną alternatywą dla samochodu. Chcemy oferować ceny przystępne dla każdej kieszeni. Jednak wiemy, że nie tylko cena się liczy, na pokładzie pociągu o pasażerów dbają stewardzi, dostępne są gniazdka, Wi-Fi oraz catering za rozsądne ceny. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na torach na polskim odcinku trasy przewidujemy stopniowe zwiększanie częstotliwości kursów.

Cieszę się na tę konkurencję na polskich torach, jak wiemy, Lux Express próbował już swoich sił na polskich drogach z transportem autokarowym, w końcu odpuścił, mam nadzieję, że z tym tak łatwo się nie poddadzą.

Źródło: Rynek Kolejowy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu