Startups

Legeo - startup z darmowymi poradami prawnymi

Grzegorz Marczak
Legeo - startup z darmowymi poradami prawnymi
15

Legeo (uwielbiam te nazwy z końcówką "o") to nowo powstały serwis typu Q&A w której tematyką dominującą jest prawo. W odróżnieniu od różnego rodzaju for dyskusyjnych autorzy serwisu postarali się aby na pytania użytkowników odpowiadali prawnicy oraz młodzi adepci prawa. Dzięki temu miejsce to ma sta...

Legeo (uwielbiam te nazwy z końcówką "o") to nowo powstały serwis typu Q&A w której tematyką dominującą jest prawo. W odróżnieniu od różnego rodzaju for dyskusyjnych autorzy serwisu postarali się aby na pytania użytkowników odpowiadali prawnicy oraz młodzi adepci prawa. Dzięki temu miejsce to ma stać się wiarygodnym źródłem informacji i porad prawniczych.

Oprócz dzielenia się wiedzą i dyskusji o prawie Legeo ma być też szansą dla udzielających się prawników na znalezienie potencjalnych klientów. Oto jak autorzy serwisu opisują korzyści jakie mogą osiągnąć prawnicy poprzez aktywne uczestnictwo w Legeo.

Dla prawników i specjalistów z kolei, jest to forma zdobywania doświadczenia, prezentacji na "rynku porad", być może nawiązania relacji z potencjalnym Klientem i przeniesienia jej poza Internet. Co ważne, Legeo daje równe szanse i możliwości wszystkim, niezależnie od przynależności do określonej korporacji. Z pewnością Legeo jest formą prowadzenia marketingu prawniczego w słusznej sprawie-pomocy tym, którzy w Internecie szukają bezpłatnej porady.

Pomysł na trochę odnowioną formę dyskusji i porad prawny mi osobiście się podoba. Dobrze też, że już na starcie jest kilku dyżurnych prawników którzy udzielają odpowiedzi. Czy jednak serwis tego typu jest w stanie przyciągnąć większe grono użytkowników i co najważniejsze prawników i studentów prawa? Czy znajdą oni czas na angażowanie się w taką "zabawę" w momencie kiedy dostaną poważne zlecenie za spore pieniądze?



Po prowadzeniu pytamy.pl mam pewne doświadczenia odnośnie serwisy z pytaniami i odpowiedziami. Przede wszystkim treści generowane w tego typu miejscach (forma pytająca) bardzo dobrze indeksują się w Google. Należy jednak zadbać aby odnośnik w serwisie były przyjazne wyszukiwarkom. W Legeo url pytania wygląda następująco http://www.legeo.pl/porady/pytanie/4901/.
Będąc w temacie pozycjonowania - koniecznie trzeba też zadbać o tak zwane social media. Strona na Facebooku z zawartością z serwisu może zaciekawić wiele osób - może powstaną nawet alternatywne dyskusje.

Kolejna rzecz to rygorystyczna moderacja jeśli chce się zachować odpowiedni poziom dyskusji. Brutalne ale prawdziwe. I nie chodzi tutaj tylko o typowych trolli internetowych ale również o tych co lubią podyskutować na każdy temat. Jeśli odpowiedzi mają być wiarygodne to powinni ich udzielać moim zdaniem jedynie prawnicy oraz osoby, które uznawane są za specjalistów.

No i jeszcze jedno. Z racji tego, że serwisy z pytaniami i odpowiedziami zaliczają bardzo dużo wejść z google mam bardzo dużo ale za to bardzo krótkich wizyt. Jeśli więc użytkownik jest już na naszej stornie z pytaniem to należy zrobić wszystko aby zachęcić go do dłuższego przeglądania serwisu. Sposobów na to jest dość sporo - jednym z nich są np. pytania powiązane, czy inne pytania z wybranej kategorii. Trzeba jednak zadbać o to aby były one dobrze widoczne oraz zawierały naprawdę ciekawe treści (np. dodać najpopularniejsze pytania, gorące dyskusje itp).

No dobra, to tyle jeśli chodzi o mądrzenie się. Autorom życzę powodzenia i dużo zapału bo na efekty i popularność dla tego typu startupu trzeba będzie pewnie trochę poczekać.

Ps. Jako ciekawostka - proponuję sprawdzić kto jest autorem tego serwisu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

StartupPytamy.plQ&A