VOD

Krytyka narasta, ale Netflix cały czas króluje w Polsce

Konrad Kozłowski
Krytyka narasta, ale Netflix cały czas króluje w Polsce
Reklama

Nawet jeśli prawie każda platforma w Polsce jest rzadziej odwiedzana przez widzów, to na czele rankingu pozostaje Netflix, do którego konkurencja sporo traci.

Netflix na szczycie, a za nim Player i CDA


Reklama

Trudno nie zauważyć narastającej krytyki wobec działań Netfliksa, ale sytuacja jest chyba dość jasna - zwiększona aktywność, większa dynamika premier oraz najbardziej rozbudowany katalog po prostu w dużym stopniu odpowiadają za generowanie większej liczby opinii, a te negatywne najbardziej wybrzmiewają w Internecie.

Nareszcie jest zwiastun Venom 2: Carnage. Przed nami niezła jatka!

Oczywiście nie twierdzę, że krytyka poszczególnych tytułów czy działań jest niesprawiedliwa - sam kilkukrotnie dawałem oznaki swojego niezadowolenia, chociażby z wtórności niektórych produkcji lub drogi na skróty podejmowanej przez platformę, ale nie zgadzam się z częścią opinii. Netflix doskonale zdaje sobie z tego sprawę i ta szeroka oraz różnorodna oferta wynika z tego, że platforma musi odpowiedzieć na ogrom oczekiwań, czasem skrajnych nawet.

HBO GO notuje spory wzrost w kwietniu


Sytuacja w dalszej części rankingu Mediapanelu jest dość klarowna, bo na podium znajdują się Player.pl oraz CDA, co tylko potwierdza wcześniejsze dominacje tych serwisów, ale zaskoczeniem może być wysoka pozycja HBO GO, które wskoczyło na 4. miejsce i względem marca zdobyło o 400 tys. więcej użytkowników, dlatego licznik dobił do 2 801 952 użytkowników.

To chyba znak, że Stranger Things 4 zobaczymy w tym roku [nowy zwiastun]

Nikt inny w całej stawce nie zanotował tak dobrego miesiąca, co pokazuje, że nam kilka rzeczy: jak istotna jest cena za usługę (HBO GO ma wciąż atrakcyjną stawkę 24,99 zł/msc), jak znacząca może się okazać rotacyjna oferta, w której regularnie pojawiają się mocne tytuły, choć po kilku tygodniach z niej znikają, a także jak unoszące się widmo premiery HBO Max przysparza platformie popularności.

Reklama

CANAL+ i Prime Video walczą o uznanie


Zaskakiwać może natomiast słabo radzące sobie na tle konkurencji CANAL+ online czy Prime Video, co jest dowodem na to, że zrażeni do niektórych marek czy platform widzowie potrzebują dużo czasu, by zmienić zdanie. Na premierę CANAL+ online czekaliśmy zbyt długo i dziś usługa nie jest w stanie tak szybko zbudować stałej bazy klientów, natomiast po przedwczesnej, zdaniem niektórych, premierze Prime Video w Polsce w dalszym ciągu użytkownicy postrzegają ją jako mało przystępną Polakom.

Reklama

Nowa tańsza oferta pakietów CANAL+ online. Dekoder z Android TV kosztuje 100 zł mniej

Sytuacja jednak ulega zmianie, gdy skupimy się stricte na Prime Video, bo ewidentnie widać, że wzrost liczby realnych użytkowników z marca na kwiecień jest blisko dwukrotny. Następne miesiące mogą pokazać, czy faktycznie Prime Video odczarowuje swoją pozycję na polskim rynku.

Media channel marzec 2021 kwiecień 2021
Użytkownicu (Real users) Zasięg (internet) Audyt Użytkownicu (Real users) Zasięg (internet) Audyt
netflix.com 6 860 376 23,51% nie 5 933 736 20,33% nie
player.pl 4 143 312 14,20% tak 3 677 400 12,60% tak
cda.pl / cda.pl - premium 3 779 784 12,95% nie 3 566 592 12,22% nie
hbogo.pl 2 436 480 8,35% nie 2 801 952 9,60% nie
tvp.pl / Serwisy VOD 3 031 344 10,39% tak 2 520 720 8,64% tak
wp.pl / Serwisy VOD 2 577 096 8,83% tak 2 424 816 8,31% tak
ipla.tv 2 120 904 7,27% tak 1 955 016 6,70% tak
vod.pl 1 455 408 4,99% tak 1 342 008 4,60% tak
canalplus.com / canalplus.com - VOD 902 016 3,09% nie 1 323 864 4,54% nie
primevideo.com 664 848 2,28% nie 1 021 248 3,50% nie

Jesienią dojdzie do solidnych przetasowań

Przed nami bardzo ciekawy okres, bo tej jesieni spodziewamy się debiutu Disney+ i wspominanego HBO Max, które bez wątpienia namieszają na rynku, bo oczekiwania widzów względem treści obecnych Disney+ czy poprawy zaplecza technicznego w serwisie HBO są ogromne. O sile platformy HBO już dziś świadczą znakomite treści, dlatego najbardziej potrzebne będzie przejście na nową infrastrukturę, która wprowadzi usługę do najwyższej ligi, gdzie rozdzielczość 4K, wsparcie dla HDR oraz przestrzenny dźwięk są standardem. Disney+ natomiast to kopalnia klasyków jak Star Wars, całe uniwersum Marvela, animacje Disney'a i Pixara czy programy National Geographic.

 

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama