Facebook

Social media potrafią ratować życie. Krwiodawstwo promowane na Facebooku

Albert Lewandowski
Social media potrafią ratować życie. Krwiodawstwo promowane na Facebooku
Reklama

Krwiodawstwo to szczytna inicjatywa, która pozwala ratować ludziom życie. Nie da się ukryć, że gdyby nie pomoc dawców, sytuacja w szpitalach czy klinikach wyglądałaby znacznie gorzej. Tym bardziej należą się słoa pochwały dla nowego pomysłu Facebooka.

Krwiodawstwo przebojem wdarło się na Facebooka

Warto zacząć od tego, że osobna zakładka z informacjami o akcjach związanych z oddawaniem krwi w pobliżu została już przetestowana w kilku państwach. Wśród tych krajów znajdziemy Indie, Bangladesz, Brazylię czy Pakistan i tylko tam 35 milionów użytkowników oznaczyło się jako dawcy. Co więcej, według badań w Indiach i Brazylii, ponad 20% dawców tam zostało zainspirowanych do tego za sprawą mediów społecznościowych. Trzeba przyznać, że to świetny wynik.

Reklama

Ze względu na sukces, Facebook rozwija listę państw z taką opcją. Tym razem akcje krwiodawstwa pojawią się w miastach w USA: Chicago, Nowym Jorku, San Francisco, Baltimote i Waszyngtonie. Firma obiecała już jednak, że do końca roku takie wydarzenia będą dostępne w całych Stanach Zjednoczonych z poziomu Facebooka. Do tego wszystkiego zaczęto współpracować z centrami krwiodawstwa oraz organizacjami, na przykład Czerwonym Krzyżem. Każda z nich będzie mogła publikować specjalne informacje.

Przeczytaj również: Szwedzi zachęcają do oddawania krwi.

Mam nadzieję, że podobne rozwiązanie trafi szybko również do Europy. Niewątpliwie takie akcje to świetny przykład na pozytywny wpływ mediów społecznościowych, które potrafią doskonale promować różne szczytne wydarzenia. W dodatku świetnie sprawdzają się do poprawiania świadomości ludzi na ważne tematy, w tym przypadku krwiodawstwa.

Facebook zadbał również o wysyłanie powiadomień, jeżeli obserwowana przez nas organizacja ogłosi rozpoczęcie zbiórki i będzie potrzebna pomoc krwiodawców. Moim zdaniem to zadziwiająco skuteczny sposób, aby poprawić skuteczność tych wydarzeń. Zobaczymy jednak, ile czasu będzie musiało minąć, zanim te funkcje zostaną udostępnione globalnie.

Co myślicie o tak zorganizowanych akcjach w mediach społecznościowych? Czy te działania mają szansę na działanie również w dłuższej perspektywie?

źródło: Engadget

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama