Kruger&Matz pojawia się na naszych łamach regularnie. Dziś należąca do firmy Lechpol marka na konferencji w Warszawie zaprezentowała swoje nowości...
Kruger&Matz wskakuje na wyższy poziom. Takich urządzeń w ofercie jeszcze nie mieli
Kruger&Matz pojawia się na naszych łamach regularnie. Dziś należąca do firmy Lechpol marka na konferencji w Warszawie zaprezentowała swoje nowości oraz plany na najbliższe miesiące. Było wszystko: przedstawiciele Intela, ludzie z Microsoftu, klon Surface'a 3 oraz cała tona innych sprzętów z różnych kategorii.
Kruger&Matz wyrastał na sprzęcie audio. Dziś 67 proc. ich sprzedaży stanowią urządzenia mobilne,z czego aż 44 proc. to tablety. To właśnie tego typu urządzeniom Michał Leszek, twórca, szef oraz twarz tej marki podczas swojego wystąpienia poświęcił najwięcej czasu. Jednocześnie kilkukrotnie powtarzał, że dotąd w ich ofercie jeszcze takiego sprzętu nie było. I ja muszę się z nim zgodzić.
Kruger&Matz w najbliższym czasie wprowadzi do Polski dwa bardzo ciekawe i świetnie zapowiadające się urządzenia. Pierwsze z nich to niemalże klon urządzenia Microsoft Surface. Tablet Edge 1161 jest łudząco podobny do flagowego sprzętu firmy z Redmond, a przy tym wykonany ze stopu magnezu i pozbawiony wentylatorów. Z tyłu widoczna jest charakterystyczna stopka, którą możemu ustawić na trzy różne sposoby. Co więcej, wyposażono go w 11,6-calowy ekran IPS o rozdzielczości Full HD. Pod maską skrył się natomiast procesor Intel Core M-5Y10c z dwoma rdzeniami (i czterema wątkami) o taktowaniu 2 GHz. Do tego dodajcie jeszcze 4 GB pamięci RAM, 64 GB pamięci wewnętrznej. Nie zabrakło też dwóch aparatów (5 Mpix i 2 Mpix), modułów łączności WiFi i Bluetooth, a także Windowsa 10 na pokładzie. Za zasilanie odpowiada bateria 9500 mAh, a na obudowie znalazło się też miejsce na pełnowymiarowe złącze USB 3.0.
Całość wyceniono bardzo wysoko - na 1949 złotych. Dotąd nie było tak drogiego tabletu z logo Kruger&Matz. A to nie wszystko, bo możemy również dokupić klawiaturę (jak łatwo się domyślić, również bardzo podobną do tej, z Surface'a - są nawet dwie wersje kolorystyczne, z czego jedna... błękitna) wycenioną na 149 złotych. Dla osób, które nie są w stanie wydać takich pieniędzy na tablet przygotowano tańszą wersję z procesorem Intel Atom Z3736F 2,16 GHz oraz 2 GB RAM-u. Nosi ona oznaczenie Edge 1160 i jest wyceniana na 1199 złotych.
Jeśli chodzi o smartfony, najnowszą propozycją od Kruger&Matz jest model Live 3, który również oferuje parametry dotąd niespotykane w ofercie tej firmy. Urządzenie posiada 5-calowy ekran IPS o rozdzielczości Full HD (produkowany przez Sharpa). Jego sercem jest natomiast 8-rdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 615 1,7 GHz wspierany przez 2 GB RAM-u. Do tego dodajcie 16 GB pamięci wewnętrznej oraz aparat 13 Mpix z sensorem dostarczanym przez Samsunga (z przodu mamy 8 Mpix). Całość zasila bateria o pojemności 3050 mAh. Smartfon posiada tradycyjnie dwa sloty na karty SIM, z czego jeden wspiera łączność LTE.
Kruger&Matz Live 3 oparto na Androidzie 5.0.2 Lollipop. Firma zapowiedziała jednak, że w końcu udało się jej zastosować tutaj mechanizm aktualizacji OTA. Koniec zatem z ręcznym pobieraniem i instalowaniem aktualizacji, jak to miało miejsce do tej pory. Zamiast tego użytkownicy będą otrzymywali nowe wersje w taki sposób, jak posiadacze marek z segmentu A-brand. Live 3 został wyceniony na 999 złotych i trafi na półki sklepowe w dwóch wersjach kolorystycznych: białej oraz grafitowej.
Z mniej istotnych nowości, warto wymienić dwa modele z serii Move wyceniane na 249 złotych. Będą to smartfony absolutnie low-endowe, pracujące pod kontrolą Androida lub Windowsa Phone (zależnie od wersji). Odświeżony zostanie również pancerny model DRIVE, którego wersję z numerkiem 3 testowałem niedawno na naszych łamach. Nowsza generacja otrzyma Androida 5.1, lepszy aparat oraz szybszy procesor. Było też sporo słuchawek, głośników (w tym aktywnych), telewizorów, wież, a więc sprzętów (nie licząc TV), z którymi marka startowała.
Kruger&Matz wydaje się wchodzić na wyższy poziom. Jestem pozytywnie zaskoczony jakością wykonania zarówno Live'a 3 oraz tabletów Sur... Edge. Te kilkanaście minut, jakie z nimi spędziłem wywarło na mnie spore wrażenie. Oczywiście wraz z jakością rosną też ceny i tego nie da się nie zauważyć. Nie jestem do końca przekonany, czy ktokolwiek zapłaci blisko 2 tys. złotych za sprzęt z logo takiej marki. W analogicznej cenie może mieć wiele innych urządzeń bardziej znanych marek. Z drugiej strony nie będą one zapewne miały takich parametrów.
Moje drugie spostrzeżenie dotyczy pozycji Kruger&Matz w Polsce. Na konferencji pojawili się zarówno przedstawiciele Intela jak i Microsoftu, co dość wyraźnie dowodzi, jak duży postęp się dokonał w tej kwestii. W 2014 roku Polacy sprzedali w sumie 250 tys. urządzeń, co jest bardzo dobrym wynikiem, jak na działającą głównie lokalnie markę. Rosnąca sprzedaż i coraz lepsze wyniki sprawiają, że zaczynają mieć dostęp do lepszych podzespołów (Core M, Snapdragon 615), czego dowód mamy powyżej.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu