Instytut MANDS już po raz trzeci postanowił sprawdzić przy pomocy instytucji tajemniczego klienta, jak skuteczne są nasze największe portale z ogłoszeniami o pracę w branży IT.
Tajemniczy klient sprawdził skuteczność portali z ogłoszeniami o pracę w IT

To o tyle ciekawe zagadnienie, iż opisuje temat pracy w branży IT niejako z drugiej strony. Zwykle mamy możliwość zapoznawania się z raportami płacowymi z takich portali, a więc sprawdzić ile specjaliści IT obecnie zarabiają, a raport MANDS pokazuje z kolei, iż znalezienie odpowiedniego kandydata do pracy w IT nie jest wcale takie proste, ani tanie.
Po raz trzeci wzięliśmy na warsztat skuteczność działania portali z ogłoszeniami IT. Metodą tajemniczego klienta sprawdziliśmy ilość oraz jakość spływających aplikacji a także poziom jakości obsługi przez portale. Nasz projekt dotyczył 4 stanowisk: JavaScript Frontend Developer, Java Developer, Remote Fullstack .Net Developer, Project Manager.
Badanie polegało na nawiązaniu kontaktu z każdym z tych portali - No Fluff Jobs, Just Join IT, Bulldogjob, the:protocol, inhire.io, z prośbą o udostępnienie oferty cenowej dotyczącej zamieszczania ogłoszeń. Następnie tajemniczy klient podejmował negocjację cen, po czym następowało dopełnienie formalności (zamówienie, faktura proforma, faktura) i emisja ogłoszeń.
Celem badania było poznanie liczby odsłon ogłoszeń, liczby aplikacji na stanowiska, liczby efektywnych CV. Aplikacje kandydatów zostały ocenione przez zespół doświadczonych rekruterów na podstawie wymagań zawartych w ogłoszeniach. Kandydaci, którzy spełnili oczekiwania zostali zaklasyfikowani jako „efektywne CV”. Osoby, które nie spełniły oczekiwań zostały odrzucone w procesie rekrutacji i nie są ujęte w zestawieniach porównujących osiągnięte wyniki przez poszczególne portale.
Efektywność ogłoszeń na portalach
W przypadku serwisu No Fluff Jobs największą efektywność miały oferty o pracę na stanowisku Java Developer i Remote Fullstack .Net Developer - niemal wszystkie CV, które spłynęły określono jako efektywne, no ale to też najmniejsza liczba w o ogóle odpowiedzi na ofertę.
- Bulldogjob wygenerowały 58 odpowiedzi, z czego 29 efektywnych
- the:protocol - 20 i 10 efektywnych
- inhire.io - 24 i 15 efektywnych.
Koszty publikacji ofert pracy na portalach
Tak więc najwięcej CV spłynęło w odpowiedzi na cztery oferty pracy opublikowane w serwisie No Fluff Jobs - 290, również najwięcej było tu efektywnych CV - 182, no i wygenerowały największy koszt wynoszący ponad 5 tys. zł.
Inne najlepsze parametry, czyli najniższy koszt zamieszczenia ofert był w przypadku the:protocol - mniej niż 2 tys. zł, a najlepszy współczynnik efektywności CV odnotowano w przypadku No Fluff Jobs i inhire.io - 63%.
--
Kontakt z portalami w celu nawiązania współpracy był prowadzony w terminach: 29.09.2022 - 04.10.2022. Emisja ogłoszeń trwała 30 dni i przypadała na okres 11.10.2022 - 09.11.2022.
Źródło: Mands
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu