Polskie media

Koniec popularnego radia. Platforma zmienia kierunek

Patryk Koncewicz
Koniec popularnego radia. Platforma zmienia kierunek
Reklama

Newonce wycisza radio po 6 latach działaności. „Ludzie wolą słuchać on demand”.

Historia radia Newonce właśnie dobiega końca. Warszawska stacja funkcjonowała od 2018 roku i przez lata zajmowała się głównie popularyzacją polskiego rapu i szeroko rozumianej muzyki elektronicznej. Świat się jednak zmienia, a wraz z nim słuchacze, którzy dziś znacznie bardziej preferują serwisy streamingowe i treści na życzenie. Ekipa Newonce nie składa mikrofonów – zmienia jedynie taktykę.

Reklama

Newonce idzie z duchem czasu – radio zastąpią wideopodcasty i treści w mediach społecznościowych 

Newonce – szczególnie dla warszawskiej społeczności – stało się młodzieżową imprezownią i domem raperów współczesnego pokolenia. Swoje audycje mieli tam między innymi Żabson i Jan-Rapowanie, a wszystkich programów można było słuchać za darmo w dedykowanej aplikacji i na stronie internetowej radia.


Treści radiowe – jak i cała twórczość ekipy Newonce – zaczęły podążać naturalnie za większymi zasięgami, czyli przesuwać się w stronę mediów społecznościowych – TikToka, YouTube’a i Instagrama. Tam możliwości wchodzenia w interakcję z odbiorcami są znacznie większe i to właśnie jeden z głównych powodów zamknięcia radia. Szef grupy newonce media podaje jednak, że to nowe nawyki słuchaczy są głównym motorem napędowym zmian.

Wyciszamy stream live, bo radio na żywo przestało być dla nas kluczową częścią ekosystemu. Ludzie wolą słuchać on demand - czego dowodzi milion odsłuchań naszych podcastów w trzecim kwartale tego roku – a jak pokazują raporty, Polacy słuchają podcastów przede wszystkim z YouTube’a. – Mih Michalski, szef newonce.media

Newonce uruchomił już nowy kanał na YouTube, gdzie publikowane są archiwalne podcasty – łącznie ponad 200 odcinków. Jest to już drugi kanał tej marki – pierwszy uzbierał już ponad 110 tys. subskrybentów i jest regularnie aktualizowany o programy poświęcone polskiej scenie muzycznej oraz jej peryferiach.

Stock image from Depositphotos

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama