Polska

Koniec demokracji na wykop.pl

Grzegorz Marczak
Koniec demokracji na wykop.pl
Reklama

Wykop.pl po ostatniej zmianie serwerów zaprezentował dzisiaj kolejne zmiany funkcjonalne. Tym razem autorzy serwisu zabrali się, za mechanizm odpowied...

Wykop.pl po ostatniej zmianie serwerów zaprezentował dzisiaj kolejne zmiany funkcjonalne. Tym razem autorzy serwisu zabrali się, za mechanizm odpowiedzialny za wykopywanie wiadomości. Jedną z przyczyn poprawy tego elementu może być fakt, że do na wykopie pojawiało się coraz więcej sztucznie wykopywanych wiadomości.

Reklama

Nowy mechanizm wykopywania wiadomości dzieli użytkowników na trzy grupy (nowi, normalni oraz aktywni) i w zależności od tego do której grupy się należy taką nasz wykop posiada siłę głosu. Oczywiście głos aktywnych użytkowników jest teraz najbardziej cenny, najsłabszą siłą głosu dysponować będą nowi użytkownicy - ma to zapobiec tworzeniu nowych kont w serwisie po to aby szybko wykopać swoją wiadomość (a takiej praktyki również były stosowane).


Miejsce w ranking widoczne w profilu użytkownika

Nowy algorytm z pewnością rozwiązuje jeden z problemów jakie miał wykop (chociaż moim zdaniem nie było on aż tak zauważalny), natomiast zastanawiam się co się stanie jeśli grupa najbardziej aktywnych użytkowników są to osoby o zbliżonych (na przykład technicznych) zainteresowaniach. W takim przypadku można wyobrazić sobie, że wykop może stać się nieco monotematyczny.

Zapewne autorzy będą bacznie obserwować sytuację jaką generuje nowy mechanizm i zasady głosownia i reagować w przypadku niepokojących objawów. Już teraz można na przykład zauważyć iż znacznie wzrosła ilość wpisów oczekujących na wykopanie - nie wiem czy jest to niepokojący objaw?

Kolejnymi zmianami na wykop.pl jest wprowadzenie rankingu użytkowników (widać teraz kto należy do grupy aktywnych użytkowników), oraz zmiany powodów zakopywania wpisów dzięki, którym autorzy mają nadziej podnieść poziom wykopywanych nowości.


Ranking użytkowników - można obserwować przyrost nowych użytkowników

Reklama
Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama