Nasze przypuszczenia odnośnie prezentacji następcy tabletu Kindle Fire od Amazonu podczas wrześniowej konferencji można określić jedynie domysłami. Je...
Firma Amazon nie ukrywa, że Kindle Fire był najlepiej sprzedającym się produktem w całym sklepie. Udało mu się zdobyć ponad 1/5 rynku amerykańskiego, lecz nieobecność na rynkach świata nieco przyćmiewa to osiągnięcie. Według danych od IDC, Kindle Fire stanowił tylko 5% rynku globalnego, gdzie Apple ze swoimi 68% jest niekwestionowanym liderem. Ciężko jest więc mi uwierzyć, że Amazon nie spróbuje swoich sił poza granicami Stanów.
Kindle Fire stanowił pierwszą próbę firmy Jeffa Bezosa w tym segmencie i być może druga wersja, lub wersje tabletu tej firmy pojawi się w sklepach w Europie czy Azji. Takie rynki jak Japonia, Niemcy czy Wielka Brytania mogą czuć się niedocenione przez dotychczasowe praktyki, lecz pamiętajmy, że o sile Kindle Fire stanowił asortyment internetowej dystrybucji multimediów Amazona - czy Europa czuje potrzebę posiadania dedykowanego urządzenia, by z niej skorzystać?
Zapowiedzią ekspansji może być otwarcie sklepu z aplikacjami Amazon App Store w krajach Europy - Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jeżeli następca Kindle Fire miałby nie trafić w oficjalnej sprzedaży do tych krajów, decyzja o otwarciu Amazon App Store w Europie byłaby decyzją paradoksalną.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu