Polska

Kanał Zero zalicza spadek odsłon, ale nadal świetnie zarabia

Błażej Wojciechowski
Kanał Zero zalicza spadek odsłon, ale nadal świetnie zarabia
Reklama

Mija drugi miesiąc działalności Kanału Zero, więc Krzysztof Stanowski wrzucił na X (wcześniej Twitter), krótkie podsumowanie. Jest gorzej niż w lutym, ale nie ma jeszcze powodów do paniki. Kanał Zero nadal świetnie zarabia na reklamach YouTube.

Kanał Zero - spadek odsłon i zarobków

Tego pewnie można było się spodziewać. Po pierwszym bardzo mocnym miesiącu działalności, kiedy to liczba wyświetleń filmów sięgnęła 55 mln, w kolejnym Kanał Zero zaliczył wyraźny spadek. Według informacji jakie opublikował Krzysztof Stanowski, w marcu filmy na Kanale Zero wyświetlono niespełna 39 mln razy (spadek o 30%), co przełożyło się na zarobki na poziomie 630 tys. złotych, czyli o 150 tys. złotych mniej (niespełna 20%) niż miesiąc wcześniej. Nie jest to oczywiście jedyne źródło przychodów tego kanału, który ma wielu innych sponsorów, ale daje pewne rozeznanie na temat tego ile można zarobić na YouTube.

Reklama

W marcu znacząco też zwolniło tempo w jakim przybywa nowych subskrybentów. Nie przeszkodziło to jednak w przekroczeniu liczby 1 mln subskrypcji i wyprzedzeniu pod tym względem Kanału Sportowego. Kanał Zero to bez wątpienia obecnie jedno z najpopularniejszych i najbardziej opiniotwórczych miejsc na polskim YouTubie i nic nie zapowiada aby tendencja spadkowa dalej się utrzymywała. Pierwszy miesiąc był czasem gdy wiele osób chciało sprawdzić czym tak naprawdę jest projekt Stanowskiego i zapewne nie wszystkim przypadł on do gustu. Patrząc jednak na wyświetlenia poszczególnych filmów, baza widzów jest całkiem pokaźna.

W zeszłym miesiącu najpopularniejsze były materiały o Gazecie Wyborczej, w których Stanowski odnosił się do zarzutów jakie stawiano mu w publikacjach tego medium. Pierwszy film w ciągu dwóch tygodni zebrał niemal 1,5 mln wyświetleń, a drugi w ciągu tygodnia dobił prawie do miliona, więc jak widać kontrowersje i wzajemna wymiana oskarżeń bardzo dobrze się sprzedają. Pozostałe formaty nie miały aż tak dużej oglądalności, prym wiedzie audycja Mazurek & Stanowski, w której obaj dziennikarze bez skrupułów komentują polityczne wydarzenia ostatniego tygodnia. To także dobrze pokazuje czego oczekują widzowie Kanału Zero.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama