To, że jest jeszcze miejsce na rynku w usłudze webmaila pokazał niedawno Microsoft, udostępniając swojego Outlooka, a to, że jest tu jeszcze wiele d...
To, że jest jeszcze miejsce na rynku w usłudze webmaila pokazał niedawno Microsoft, udostępniając swojego Outlooka, a to, że jest tu jeszcze wiele do zrobienia i udoskonalenia pokazało samo Google, wykupując technologię i ekipę pracującą nad Sparrow. Teraz do gry chce przyłączyć się AOL ze swoim webmailem Alto.
Serwis jest jeszcze w fazie testów, dostępny tylko na zaproszenia, ale już po zrzutach ekranu widzimy, że jest to w pełni dopracowany i przemyślany produkt, który ma szanse odmienić sposób w jaki dzisiaj korzystamy z naszej poczty elektronicznej. Już po stronie głównej serwisu widzimy, iż będzie można z niego korzystać poprzez inne konta niż tylko AOL Mail, więc tym samym od razu rozpoczyna się walka o użytkowników innych usług, w tym użytkowników GMaila.
Na powyższym zrzucie widzimy, iż całkiem pomysłowo rozwiązano problem z powiadomieniami z serwisów społecznościowych, oddzielając je od głównej skrzynki odbiorczej. Do tego wyposażając je w ładnie prezentowane graficzne statystki.
Podobnie można zrobić z innymi kategoriami wiadomości, które zawierają załączniki, zdjęcia czy też oferty ze sklepów, jak i te oznaczone gwiazdką. Można je grupować i otwierać wszystkie w nowych zakładkach na jednej stronie. Tworzenie nowych, własnych "Stosów", na przykład do przeczytania na później, sprowadza się do przeciągania ich i opuszczania w pustym okienku obok.
Świetnie też wygląda opcja wyszukiwania wiadomości, która dzieli wyniki na same wiadomości, te ze zdjęciami bądź te z załącznikami.
Sama książka adresowa również została znakomicie dopracowana, pozwalająca na prezentacje, w przyjemnej dla oka liście kontaktów ze szczegółami oraz z ostatnimi aktywnościami czy też wiadomościami od poszczególnych osób.
Wysłałem już swoje zgłoszenie do testów. Jak tylko uzyskam dostęp do tego serwisu, z pewnością bliżej opiszę Wam jego działanie i wszystkie dostępne funkcje. Po tym pierwszym spojrzeniu na ten projekt wydaje mi się, że może się on okazać strzałem w dziesiątkę i pozwala przypuszczać, że dołączy do walki o użytkowników webmaili z dużą szansą na powodzenie i zgarnięcie znacznego udziału na tym rynku usług pocztowych.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu