Osobiście dane mi było pracować tylko przy dwóch dużych projektach, ale już to wystarczyło mi, by stwierdzić, iż nic tak nie rozprasza podczas takiej ...
W odróżnieniu od Trackie. Banalnie prosta i użyteczna aplikacja, dzięki której w wygodny sposób, zarówno dla pracujących jak i klientów, można każdy projekt doprowadzić do końca, bez zbędnych szumów i problemów w komunikacji.
Cała zabawa polega tylko na utworzeniu nowego projektu, nadaniu odpowiednich statusów i zaproszeniu do niego innych developerów oraz klientów. Zaproszeni współpracownicy otrzymują status administratora projektu. Mogą tym samym dodawać problemy, przypisywać poszczególnym osobom do wykonania, edytować i nadawać im statusy. Klienci tylko przeglądać oraz zgłaszać swoje uwagi.
Zaproszony do projektu klient dostaje w emailu link do projektu, który przenosi go bezpośrednio do odpowiedniego panelu, bez logowania.
Tutaj może opisać swoją uwagę i opatrzyć ją załącznikiem w postaci zrzutu ekranu oraz nadać jej ważność. Oczywiście ma też podgląd na inne zgłoszone problemy, może na bieżąco śledzić ich postępy.
W szczegółach zgłoszonego problemu, jako administrator, mamy podgląd w szczegółowe informacje, na jakiej przeglądarce klient pracuje, zmiany statusów problemu oraz możliwość zmiany osoby odpowiedzialnej za rozwiązanie go. Możemy też i tu komentować dany problem i raportować przeprowadzone czynności.
Podczas nadawania statusów należy pamiętać, aby przyporządkować przynajmniej jeden status odpowiadający rozwiązaniu problemu. Po nadaniu takiego statusu dany wpis zostaje skreślony z listy problemów i można go później ukryć.
W ustawieniach swojego konta możemy ustalić, jakie powiadomienia mają być wysyłane na na email lub wyłączyć je całkowicie. Po zakończeniu prac usuwamy dostęp do projektu innym osobom i możemy tworzyć nowe, zachowując je wszystkie na swoim koncie. Jest również możliwość exportu poszczególnych projektów w postaci pliku .csv.
Z oczywistych zalet tego typu serwisów, o których pisałem na początku, wymienię jeszcze to iż, gdy prowadzimy klika takich projektów, pozbywamy się bałaganu w skrzynce pocztowej. Nie musimy tworzyć nowych etykiet czy folderów odpowiadających poszczególnym pracom. Na jednym koncie w Trackie mamy dostęp do wszystkich prowadzonych przez siebie przedsięwzięć z pełnym podglądem postępów, uwagami klientów, rozmowami i zatwierdzonymi już poprawkami. No i późniejszy dostęp do całej ich historii.
Z uwagi na to, iż to jeszcze serwis na zaproszenia, stworzyłem jeden projekt, do którego wyślę chętnym zaproszenie. Zaproszenie to równoznaczne jest z założeniem konta i przyporządkowaniem mu losowo wygenerowanego hasła, które można później zmienić w ustawieniach. Zachęcam więc do wspólnego przetestowania:).
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu