Poradniki

Czy to aby na pewno promocja? – Podpowiadamy, jak sprawdzić historię cen produktu

Bartek Luzak
Czy to aby na pewno promocja? – Podpowiadamy, jak sprawdzić historię cen produktu
1

W dobie zakupów online warto zdać sobie sprawę z tego, że niektóre promocje wcale nie są promocjami. Osoby zarządzające sklepami internetowymi mogą zmieniać ceny jednym kliknięciem – zwiększać je (np. kilka tygodni przed świętami lub Black Friday) i obniżać w dogodnym momencie sugerując, że to atrakcyjna obniżka. Wraz z rozwojem branży e-commerce i różnorodnością platform sprzedażowych, monitorowanie cen produktów stało się więc niezwykle istotne. Szukając oszczędności lub najlepszych ofert, warto poznać skuteczne sposoby na śledzenie historii cen w sklepach i serwisach zakupowych.

Omawianie historii cen produktów w popularnych sklepach internetowych i serwisach sprzedażowych to nie tylko zadanie dla wytrwałych oszczędzających. To również strategia pomagająca zrozumieć rynkową dynamikę, możliwości promocji oraz subtelne zmiany cen, które mogą wpłynąć na jakość zakupów. W tym artykule przyjrzymy się różnym narzędziom, takim jak rozszerzenia przeglądarkowe czy funkcje dostępne na platformach sprzedażowych, które umożliwiają monitorowanie cen. Zbadamy również metody ręcznego śledzenia cen i przekażemy praktyczne wskazówki, dzięki którym możesz efektywnie korzystać z tych danych. Mamy nadzieję, że dzięki temu poradnikowi uda Ci się uniknąć fałszywych promocji.

Gdy produkt interesuje Cię od dłuższego czasu...

Zacznijmy od metod, które są nieco czasochłonne i nie sprawdzają się w przypadku spontanicznych zakupów, ale dają największą pewność, że promocja to naprawdę promocja. Regularne monitorowanie cen pozwala konsumentom zidentyfikować okazje, znaleźć najlepsze oferty i uniknąć przepłacania za produkty, które w magiczny sposób zdrożały tylko na chwilę.

Skuteczne monitorowanie cen

  1. Ustaw powiadomienia – korzystaj z funkcji powiadomień dostępnych na różnych platformach, aby otrzymywać informacje o obniżkach cenowych czy powrocie produktów do określonego poziomu cenowego.
  2. Regularnie porównuj ceny – zawsze staraj się porównywać ceny od różnych sprzedawców czy sklepów internetowych. To pozwoli ci znaleźć najlepsze oferty. Do tego wystarczy Ci Google i kilka minut spędzonych na przeglądaniu wyników wyszukiwania.
  3. Analizuj trendy cenowe – śledź historię cen, aby zrozumieć, kiedy dany produkt jest najtańszy. Niektóre produkty mogą być przeceniane w określonych porach roku lub w trakcie określonych wydarzeń (wyprzedaże poświąteczne, Black Friday, sprzedaż sezonowych produktów po sezonie etc.).
  4. Uwzględnij dodatkowe korzyści – przy podejmowaniu decyzji zakupowej nie patrz wyłącznie na cenę. Zwróć uwagę na dodatkowe korzyści, takie jak darmowa dostawa, wydłużony czas ochrony gwarancyjnej lub więcej dni umożliwiających zwrot bez żadnych konsekwencji.

Monitorowanie historii cen wymaga systematyczności i zaangażowania, ale korzyści płynące z tego działania mogą być znaczące dla Twojego.

Porównywanie ofert od różnych sprzedawców

Amazon, Allegro i inne platformy sprzedażowe umożliwiają porównywanie ofert tego samego produktu od różnych sprzedawców. Dzięki temu możesz szybko sprawdzić, kto oferuje dany produkt najtaniej, a kto w niedorzeczny sposób podbija jego wartość. Dzięki tej opcji klienci mogą nie tylko porównać ceny, ale także sprawdzić warunki dostawy, opinie o sprzedającym czy dostępność produktu.

Wykorzystanie recenzji i oceny sprzedawców

Oprócz porównywania cen wartościowym narzędziem przy podejmowaniu decyzji zakupowych są recenzje oraz oceny sprzedawców. Serwisy sprzedażowe zapewniają możliwość przeglądania opinii innych klientów na temat konkretnego sprzedawcy. To istotne, gdyż cena nie zawsze jest jedynym kryterium – doświadczenia innych klientów z danym sprzedawcą mogą mieć kluczowe znaczenie dla wyboru najlepszej oferty.

Uwzględnianie kosztów dostawy

Podczas porównywania ofert od różnych sprzedawców, nie zapominajmy o kosztach dostawy i warunkach zakupu. Czas dostawy, możliwość zwrotu towaru czy też gwarancje oferowane przez sprzedawcę mogą mieć duże znaczenie dla całkowitego kosztu i komfortu dokonywanych zakupów. Dlatego warto uwzględnić te czynniki przy podejmowaniu ostatecznej decyzji zakupowej.

Historia cen produktu na Amazonie

Przejdźmy teraz do konkretnych platform i narzędzi, jakie można wykorzystać. Przykładowo, dla Amazona stworzono kilka rozszerzeń przeglądarkowych, które umożliwiają monitorowanie historii cen. Narzędzia takie jak "Keepa" lub "CamelCamelCamel" to chyba najpopularniejsze z nich. Po zainstalowaniu takiego rozszerzenia wystarczy przejść na stronę produktu, aby zobaczyć wykresy cenowe pokazujące, jak zmieniała się jego cena w przeszłości. Dodatkowo te narzędzia często pozwalają ustawić powiadomienia, informujące o obniżeniu ceny danego produktu poniżej określonego poziomu.

Śledzenie historii cen na AliExpress

Podobnie jak w przypadku Amazona, istnieją rozszerzenia przeglądarkowe, które umożliwiają monitorowanie cen na AliExpress. Niektóre narzędzia, takie jak "AliPrice" czy "AliExpress Price Tracker", integrują się z przeglądarką internetową i umożliwiają wyświetlanie historii cen oraz powiadomienia o obniżkach. Dzięki nim użytkownicy mogą łatwo sprawdzić, czy cena produktu obecnie jest najkorzystniejsza, czy też należy poczekać na ewentualną promocję.

Historia zmian cen w polskich sklepach internetowych

Ponieważ mieszkamy w Polsce, wypadałoby przyjrzeć się temu, jak monitorować zmiany cen w lokalnych sklepach internetowych. Z pomocą przychodzi serwis, który najprawdopodobniej bardzo dobrze znasz. Chodzi o Ceneo.

Historia cen na Ceneo

Po wyszukaniu danego produktu na Ceneo, z prawej strony znajdziesz przycisk "Historia ceny". Po jego kliknięciu, na ekranie pojawi się wykres, który pokaże, jak kwota, którą trzeba zapłacić za daną rzecz, zmieniała się dzień po dniu. Na Ceneo istnieje też możliwość ustawienia powiadomień cenowych dla konkretnych produktów. Przycisk, który należy kliknąć to "Alert cenowy". Po zapisaniu interesującego cię produktu do listy obserwowanych Ceneo powiadomi cię o zmianach w cenie tego produktu. To bardzo wygodne rozwiązanie, które pozwala na monitorowanie sklepów bez konieczności regularnego odwiedzania ich witryn.

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu