Felietony

Jak Facebook zachęci Cię do wydawania więcej pieniędzy? Właśnie tak

Konrad Kozłowski
Jak Facebook zachęci Cię do wydawania więcej pieniędzy? Właśnie tak
Reklama

Na temat Facebooka piszemy ostatnio naprawdę często - trudno bowiem przejść obojętnie obok uruchamianych lub testowanych przez niego zmian w portalu c...


Na temat Facebooka piszemy ostatnio naprawdę często - trudno bowiem przejść obojętnie obok uruchamianych lub testowanych przez niego zmian w portalu czy zaprezentowanych nowości jak Graph Search. Pisaliśmy również o wprowadzeniu Facebook Gifts, czyli możliwości kupowania znajomym z Facebooka prezentów i wysyłania ich nawet nie znając adresu zamieszkania. Na tym jednak nie koniec - zaprezentowana dziś Facebook Gift Card umożliwi dokonywanie zakupów w tradycyjnych sklepach po tym jak nasi znajomi doładują nam nasze "konto".

Reklama

Płatności bezgotówkowe przyjmują dziś już przeróżne formy, a technologie zbliżeniowe coraz częściej zastępują nawet standardowe karty chipowe podczas codziennych zakupów. Facebook postanowił również wykorzystać ten trend, jednak w nieco odmienny sposób. Facebook Gift Card pozwoli na obdarowanie znajomych konkretną kwotą pieniędzy, którą można będzie wydać w jednym z biorących udział w projekcje sklepów.


Cały proces ogranicza się do wybrania karty Facebooka z kategorii prezentów "cyfrowych", wskazania kwoty i dokonania płatności. Znajomy od razu otrzyma powiadomienie o wysłanym do niego prezencie, a kilka dni później zwykłą pocztą otrzyma kartę. Od razu po jej otrzymaniu będzie mógł z niej skorzystać. Na jednej karcie utrzymywane będzie saldo dla każdego ze sklepów z osobna. Jeżeli ktoś otrzymał już taką kartę to kolejne "doładowania środków" będą realizowane właśnie na nią. Sprawdzenia salda można dokonać na stronie Facebooka lub za pomocą aplikacji mobilnej.


Naturalnie karta dostępna będzie jak na razie jedynie dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych, a jej pojawienie się poza granicami Ameryki Północnej jest jak na razie mało prawdopodobne. Mimo to, myślę że takie działania są dla Facebooka bardzo ważne. Ruch w kierunku technologii mobilnej został przez niego doskonale wykorzystany i nie bez przyczyny większość jego użytkowników korzysta z portalu właśnie na takich urządzeniach jak smartfon czy tablet. Życzenia w postaci wpisu na tablicy (niestety) wyparły już nawet potrzebę wykonania telefonu, o wizycie u znajomego nie wspominając. Jeżeli więc będzie można wysłać komuś prezent lub umożliwić jego zakup wykonując jedynie kilka kliknięć to jakaś część użytkowników z całą pewność skorzysta z tej opcji.

Źródło: Facebook.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama