14

Czy to już przesada? Facebook testuje nową funkcję – powiedz jak się czujesz i co robisz

Gdy wydaje się, że nadszedł okres stagnacji, a w Menlo Park dopiero trwają prace nad kolejnymi nowościami, Facebook rozpoczyna testy kolejnej nowej funkcji. Dzięki niej będziemy mogli podzielić się ze znajomymi naszym samopoczuciem oraz aktualnie wykonywaną czynnością. A wszystko to będzie zobrazowane za pomocą tematycznych ikonek. Do każdej aktualizacji statusu na Facebooku możemy dołączyć dziś […]

composer-tcGdy wydaje się, że nadszedł okres stagnacji, a w Menlo Park dopiero trwają prace nad kolejnymi nowościami, Facebook rozpoczyna testy kolejnej nowej funkcji. Dzięki niej będziemy mogli podzielić się ze znajomymi naszym samopoczuciem oraz aktualnie wykonywaną czynnością. A wszystko to będzie zobrazowane za pomocą tematycznych ikonek.

Do każdej aktualizacji statusu na Facebooku możemy dołączyć dziś zdjęcie, lokalizację oraz oznaczyć naszych znajomych. Najwyraźniej Facebook doszedł do wniosku, że to nadal za mało, a nasz nastrój i aktualnie wykonywane czynności również powinny być w konkretny sposób prezentowane na portalu.

feeling

W dobrze znanym polu do tworzenia posta, wybrane osoby zyskały możliwość wyboru jednego z góry narzuconych nastrojów i czynności. Można również wypełnić te pola własnymi słowami. Gdy wybieramy czynność którą wykonujemy dostępnych jest kilka opcji np. słuchanie muzyki, oglądanie, czytanie, picie czy jedzenie. Po kliknięciu na jedną z nich z nich możemy sprecyzować czynność i określić jaki film oglądamy czy jaką kawę właśnie pijemy.

Jak na razie nowa funkcja testowana jest przez niewielką grupę osób – jeżeli będą one zainteresowane dzieleniem się w „wizualnym sposób” tym, co właśnie robią, całkiem możliwe jest udostępnienie jej dla wszystkich użytkowników. Nadchodzącą nowość błyskawicznie skojarzyłem z tym, co do niedawna możliwe było na MySpace. Przyznam jednak, że pomysł ten wydaje mi się naprawdę ciekawy i pozwala w jeszcze bardziej ekspresyjny wyrażać udostępniane historie.

watching

Warto również wziąć pod uwagę marketingowy aspekt tej nowości – Facebook będzie mógł coraz precyzyjnie wyświetlać reklamy konkretnym osobom. Jeżeli na naszym profilu pojawi się post zawierający informację o odsłuchaniu albumu wybranego wykonawcy, to nie zdziwiłbym się gdyby w przyszłości w postach sponsorowanych lub w panelu reklamowym ukazała się reklama informująca o nowych dokonaniach tamtego artysty. Ta prawidłowość może być zastosowana do którejkolwiek z kategorii czynności – możliwości są naprawdę spore.

Źródło: TechCrunch.