Gdy wydaje się, że nadszedł okres stagnacji, a w Menlo Park dopiero trwają prace nad kolejnymi nowościami, Facebook rozpoczyna testy kolejnej nowej fu...
Czy to już przesada? Facebook testuje nową funkcję - powiedz jak się czujesz i co robisz
Do każdej aktualizacji statusu na Facebooku możemy dołączyć dziś zdjęcie, lokalizację oraz oznaczyć naszych znajomych. Najwyraźniej Facebook doszedł do wniosku, że to nadal za mało, a nasz nastrój i aktualnie wykonywane czynności również powinny być w konkretny sposób prezentowane na portalu.
W dobrze znanym polu do tworzenia posta, wybrane osoby zyskały możliwość wyboru jednego z góry narzuconych nastrojów i czynności. Można również wypełnić te pola własnymi słowami. Gdy wybieramy czynność którą wykonujemy dostępnych jest kilka opcji np. słuchanie muzyki, oglądanie, czytanie, picie czy jedzenie. Po kliknięciu na jedną z nich z nich możemy sprecyzować czynność i określić jaki film oglądamy czy jaką kawę właśnie pijemy.
Jak na razie nowa funkcja testowana jest przez niewielką grupę osób - jeżeli będą one zainteresowane dzieleniem się w "wizualnym sposób" tym, co właśnie robią, całkiem możliwe jest udostępnienie jej dla wszystkich użytkowników. Nadchodzącą nowość błyskawicznie skojarzyłem z tym, co do niedawna możliwe było na MySpace. Przyznam jednak, że pomysł ten wydaje mi się naprawdę ciekawy i pozwala w jeszcze bardziej ekspresyjny wyrażać udostępniane historie.
Warto również wziąć pod uwagę marketingowy aspekt tej nowości - Facebook będzie mógł coraz precyzyjnie wyświetlać reklamy konkretnym osobom. Jeżeli na naszym profilu pojawi się post zawierający informację o odsłuchaniu albumu wybranego wykonawcy, to nie zdziwiłbym się gdyby w przyszłości w postach sponsorowanych lub w panelu reklamowym ukazała się reklama informująca o nowych dokonaniach tamtego artysty. Ta prawidłowość może być zastosowana do którejkolwiek z kategorii czynności - możliwości są naprawdę spore.
Źródło: TechCrunch.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu