Jaguar I-Pace vs Audi RS3
5

Jaguar I-Pace vs Audi RS3: zobacz czy benzyniak wygra z elektrykiem

Oto test Jaguar I-Pace vs. Audi RS3. Ich największym atutem jest dostęp do pełnej mocy w każdym momencie. Auta elektryczne zdobywają coraz większą popularność, jednak czy tradycyjne samochody są z góry skazane na porażkę?

Jaguar I-Pace traktowany jest jako jeden z pierwszych poważnych rywali dla amerykańskiej Tesli. W Internecie pojawiło się już wiele filmików sugerujących, że brytyjski elektryk jest szybszy od amerykańskich. Jednak do tej pory konfrontacje odbywały się głównie na polu aut napędzanych na prąd. Wiele razy pojawiały się komentarze, że największą przewagą elektryka nad samochodem z tradycyjnym silnikiem, jest błyskawiczny dostęp do pełnej mocy oferowanej przez silnik elektryczny. Test brytyjskich dziennikarzy pokazał jednak, że mocne auto benzynowe nie stoi na z góry przegranej pozycji. Oto sprawdzian Jaguar I-Pace vs Audi RS3.

Jaguar I-Pace vs Audi RS3

Do typowego wyścigu na 1/4 mili ustawione zostały dwa samochody. Nowy Jaguar I-Pace oraz najmocniejsza odmiana Audi A3, czyli Audi RS3 w wersji Limousine. To auto napędzane jest 2.5-litrowym silnikiem TFSI o pięciu cylindrach. Wspomagany turbosprężarką benzyniak generuje 400 KM i 480 Nm momentu obrotowego. W połączeniu ze 7-biegową skrzynią S-tronic i napędem Quatro pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Kto wygra pojedynek Jaguar I-Pace vs Audi RS3 ?

Jak wspominaliśmy wcześniej, brytyjski elektryk uznawany jest za jednego z pierwszych poważnych rywali dla amerykańskiej Tesli. By sprostać dominacji Elona Muska i jego ludzi, konieczne było stworzenie bardzo szybkiego auta. W tym wypadku Jaguar I-Pace napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 400 KM i 696 Nm momentu obrotowego. Pierwsze 100 km/h osiągane jest po 4,8 sekundy, a przyspieszenie skończy się na 200 km/h. Duża przewaga momentu obrotowego powinna sprawić, że Jaguar I-Pace na pierwszych metrach zostawi Audi RS3 daleko z tyłu. Jednak w tym wypadku szalenie ważną rolę odgrywała masa elektrycznego aut – elektryk jest cięższy od spalinowej limuzyny o prawie 700  kg (2208 kg vs. 1515 kg).

Jaguar I-Pace vs Audi RS3

Również w testach z tzw. Startu lotnego (w czasie jazdy) oraz w testach hamowania niemiecka limuzyna okazała się lepsza od brytyjskiego auta. Niniejszy test pokazuje jednoznacznie, że benzynowy samochód może być lepszy od elektrycznego samochodu i, że  tradycyjna motoryzacja nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w zderzeniu z jej nowoczesną odmianą.

Zobaczcie sami dynamiczny pojedynek Jaguar I-Pace vs Audi RS3.

źródło wideo: carwow.com