Audio

Spieszmy się kochać słuchawki, tak szybko odchodzą. Zaskakująca decyzja Jabry

Kacper Cembrowski
Spieszmy się kochać słuchawki, tak szybko odchodzą. Zaskakująca decyzja Jabry

Jabra zaskoczyła wszystkich swoją decyzją. Firma postanowiła wycofać się z rynku konsumenckiego bez żadnej wcześniejszej zapowiedzi.

Jabra to firma, którą prawdopodobnie każdy zna

Jabra to globalna firma specjalizująca się w projektowaniu i produkcji urządzeń audio i komunikacyjnych. Jest częścią GN Group, międzynarodowego lidera w dziedzinie technologii audio i słuchu. Jabra oferuje szeroką gamę produktów, w tym słuchawki, głośniki konferencyjne i rozwiązania dla centrów kontaktowych. Firma jest znana z wysokiej jakości dźwięku, komfortu użytkowania i zaawansowanych funkcji technologicznych. Z słuchawkami Jabry prawdopodobnie każdy z nas miał kiedyś do czynienia — głównie dlatego, że wielu uważa produkty właśnie tej firmy za świetne pod względem stosunku ceny do jakości.

Jabra Elite to — jak sama nazwa mówi — zaawansowane słuchawki oferujące wysoką jakość dźwięku, nowoczesne technologie i elegancki design. Charakterystyczne cechy Elite to aktywna redukcja szumów (ANC), naprawdę solidne brzmienie, ergonomiczny komfort oraz inteligentne funkcje, takie jak wbudowane mikrofony i integracja z asystentami głosowymi. Jabra Talk za to, to zestawy słuchawkowe Bluetooth, idealne do komunikacji w pracy, podczas jazdy samochodem i w codziennych sytuacjach wymagających mobilności. Charakteryzują się wyraźną jakością rozmów, prostotą obsługi, długim czasem pracy na baterii oraz lekką i wygodną konstrukcją, która zapewnia komfort noszenia przez dłuższy czas. Cóż, pewna era się właśnie kończy.

Jabra ogłasza nowe produkty, a chwilę później… ich koniec

Jabra ogłosiła nową generację swoich słuchawek dousznych, a później, jeszcze tego samego dnia, ogłosiła… całkowitą rezygnację z całej kategorii sprzętów audio dla konsumentów. W oficjalnym komunikacie prasowym, firma GN ogłosiła zamiar „stopniowego wycofywania linii produktów w celu dalszego przeznaczania skupienia i zasobów na bardziej atrakcyjne obszary działalności GN”. Dyrektor generalny GN Store Nord, Peter Karlstromer komentuje:

Rynki… zmieniały się z biegiem czasu. […] Według naszej dzisiejszej oceny nie jesteśmy w stanie wygenerować godziwego zwrotu z inwestycji w porównaniu z wieloma innymi możliwościami, jakie mamy w innych obszarach biznesowych.

Wniosek jest więc taki, że Elite 8 Active i Elite 10 drugiej generacji będą ostatnimi dwoma produktami wprowadzonymi na rynek w tej linii produktów. Redakcja Digital Trends skontaktowała się z rzecznikiem firmy Jabra, który odpowiedział, że „klienci będą mogli je kupić w zwykłych sklepach internetowych i detalicznych, a także na Jabra.com, a produkty będą nadal objęte wsparciem technicznym przez cały okres ich użytkowania, jak zwykle”.

To bardzo smutna wiadomość

Chociaż Jabra nie znika całkowicie z rynku — a po prostu skupi się na innych produktach z kategorii audio czy aparatach słuchowych, gdzie nie ma aż takiej konkurencji i radzi sobie naprawdę świetnie — to dość przykro się na to wszystko patrzy. Mam wrażenie, ze firma wcale nie jest z tego powodu zadowolona, a jednak utrzymuje absolutny profesjonalizm. To postawa godna pochwały; szkoda więc, że na rynku konsumenckim nie zobaczymy więcej słuchawek Jabry. Cóż, oby decyzja wyszła firmie na dobre.

Gdy mowa o sprzęcie audio, niezastąpiony staje się dostęp do profesjonalnego doradztwa oraz możliwość osobistego doświadczenia dźwięku, zanim dokona się zakupu. Na tophifi.pl, nie tylko znajdziesz imponującą gamę urządzeń najlepszych marek, ale także skorzystasz z wiedzy fachowych doradców, gotowych odpowiedzieć na każde Twoje pytanie i pomóc dobrać sprzęt idealnie odpowiadający Twoim potrzebom. W rozlokowanych po całym kraju showroomach możesz przeprowadzić odsłuchy, co pozwoli Ci poczuć pełnię brzmienia każdego urządzenia i dokonać wyboru z pełną świadomością jego możliwości. Od kolumn, przez wzmacniacze, aż po najnowsze soundbary – są tutaj produkty, które sprostają oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających audiofilów.

Źródło: Digital Trends

Artykuł zawiera linki do partnerów.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu