Bezpieczeństwo w sieci

Polacy znowu robieni w bambuko. Chodzi o klientów InPostu

Patryk Łobaza
Polacy znowu robieni w bambuko. Chodzi o klientów InPostu

W sieci pojawiła się kolejna akcja phishingowa. Tym razem została wymierzona w klientów jednej z największych w Polsce firm kurierskich.

W ostatnim czasie doszło do nowej fali ataków phishingowych, które tym razem wymierzone są w klientów firmy kurierskiej InPost. Na ten problem zwrócił uwagę Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego (CSIRT) przy Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), który opublikował ostrzeżenie na Twitterze.

Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe wiadomości, podszywając się pod InPost. Informują w nich o rzekomej konieczności zaktualizowania adresu dostawy paczki, co ma być kluczowe do jej prawidłowego doręczenia. W rzeczywistości kliknięcie linku zawartego w wiadomości przenosi użytkowników na strony stworzone przez oszustów, których celem jest wyłudzenie danych osobowych oraz informacji o kartach płatniczych.

Zespół CSIRT KNF apeluje o ostrożność. Ostrzega on przed nieodpowiedzialnym klikaniem w podejrzane linki i zaleca szczególną uwagę podczas odbierania wiadomości dotyczących przesyłek kurierskich.

InPost odpowiada i dziękuje za ostrzeżenie

InPost szybko zareagował na doniesienia, dziękując CSIRT KNF za zwrócenie uwagi na ten problem. Firma zaleca swoim klientom wzmożoną czujność i podkreśla, by unikać podawania swoich danych na podejrzanych stronach internetowych. „W przypadku pojawienia się niepokojących incydentów, uprzejmie prosimy o zgłoszenie ich do CERT Polska pod numerem 8080” – czytamy w oświadczeniu firmy.

Warto dodać, że firma kurierska regularnie przypomina swoim użytkownikom o zasadach bezpieczeństwa w sieci, ostrzegając przed próbami oszustw internetowych. Pracownicy InPostu zapewniają, że w żadnym przypadku nie proszą swoich klientów o zaktualizowanie danych dostawy poprzez linki wysyłane w wiadomościach SMS czy e-mail.

Najnowszy atak na klientów InPostu jest aktualnie szczególnie podły. Przedsiębiorstwo w ostatnim czasie zaangażowało się w masę akcji społecznych, mających pomóc powodzianom. Firma niedawno zainicjowała kilka nowych programów pomocy ofiarom powodzi, które nawiedziły południową Polskę. Jedną z inicjatyw jest przekazanie 1 miliona złotych na natychmiastowe wsparcie najbardziej potrzebujących. Środki te zostaną przekazane lokalnym oddziałom firmy, aby na miejscu mogły udzielać bezpośredniej pomocy.

Kolejną akcją jest „paczka pomocowa”, dzięki której klienci InPostu mogą bezpłatnie wysłać produkty pierwszej potrzeby, takie jak sucha żywność czy artykuły higieniczne, do osób dotkniętych skutkami powodzi. Wystarczy zarejestrować przesyłkę poprzez specjalny formularz dostępny na stronie internetowej firmy.

InPost umożliwia także wysłanie wsparcia bez wychodzenia z domu – za pośrednictwem aplikacji mobilnej InPost Fresh. Tam użytkownicy mogą zamówić gotowe zestawy produktów, które zostaną dostarczone bezpośrednio do powodzian przez Polski Czerwony Krzyż.

Grafika: InPost/materiały prasowe

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu