Polska

Płać, ile chcesz - Ile Polacy chcą płacić za dostęp do światłowodów 1 Gb/s i telewizji

Grzegorz Ułan
Płać, ile chcesz - Ile Polacy chcą płacić za dostęp do światłowodów 1 Gb/s i telewizji
3

Na początku kwietnia tego roku informowaliśmy Was o uruchomieniu dla mieszkańców niektórych wrocławskich osiedli akcji "Płać, ile chcesz". To wspólna akcja dewelopera Archicom i operatora kablowego MOICO. Przyznam, że z zaciekawieniem czekałem na pierwsze jej podsumowanie. W końcu autorzy akcji podzielili się pierwszymi danymi.

Dla przypomnienia, w akcji "Płać, ile chcesz" dostępne były dwie usługi - internet światłowodowy HUG (1000 Mb/s), który normalnie kosztuje 89,00 zł oraz telewizja cyfrowa ALICE (140 kanałów), której regularna cena wynosi 59,00 zł.

Dla przypomnienia, w akcji "Płać, ile chcesz" dostępne były dwie usługi - internet światłowodowy HUG (1000 Mb/s), który normalnie kosztuje 89,00 zł oraz telewizja cyfrowa ALICE (140 kanałów), której regularna cena wynosi 59,00 zł.

Księżno, ul. Siemianowicka Siena, ul. Czochralskiego
Olimpia Port, ul. Marco Polo 11-31 Spirala Czasu Nowe Żerniki, ul. Berga/Barskich/Brzozy
River Point, ul. Mieszczańska Ogrody Hallera, al. Hallera
Młodnik, ul. Lothara Herbsta Cztery pory roku, ul. Komedy, Jagodno
Selenza, ul. Kobierzycka Na Krzyckiej, ul. Krzycka
Słoneczne Stabłowice, ul. Jodłowicka Czwarty Wymiar, Nowe Żerniki
Forma, ul. Kamińskiego Awipolis, Avicenny / Jordanowska
Róży Wiatrów, ul. Róży Wiatrów Browary Wrocławskie

 

Akcją objęto mieszkańców kilkunastu osiedli wymienionych powyżej, ogólnie udział w niej może wziąć prawie 2 tysiące osób. Mogą to być aktualni klienci MOICO, jak i nowi, którzy nigdy nie korzystali wcześniej z usług tego operatora - to ważna wzmianka, bo obie grupy różnie podchodziły do samodzielnej wyceny usług. Jaką kwotę mogli zaproponować? Minimalna kwota ustalona została na 1,00 zł, a maksymalna 1 000,00 zł. Jaki efekt?

Radosław Lewandowski, kierownika Biura Obsługi Klienta i Sprzedaży Moico:

Trzy miesiące funkcjonowania nowego systemu rozliczeń to zbyt krótki czas na wyciągnie szczegółowych wniosków i snucie dalekosiężnych planów. Przewidywaliśmy, że bardzo wielu naszych klientów określi wysokość rachunku w jego dolnej granicy i nie jest dla nas specjalnym zaskoczeniem, że tak się stało. Spora część klientów stara się jednak bardzo rzetelnie i rynkowo wyceniać usługę, co bardzo nas cieszy i daje nadzieję na przyszłość. Jesteśmy pierwszym w Polsce operatorem telekomunikacyjnym, który zaproponował klientom zupełnie nowy i całkowicie nieznany w naszym kraju sposób rozliczeń. Do końca okresu pilotażowego będziemy bardzo dokładnie analizować wszystkie dane statystyczne i dopiero na tej podstawie określimy bariery wdrożeniowe takiego rozwiązania, mocne i słabe strony, zbierzemy know-how, a następnie podejmiemy dalsze decyzje, co do przyszłego kształtu naszej oferty i rozwoju marki w perspektywie kilku następnych lat.

Od początku akcji przystąpiło do niej ponad 100 osób, połowa z nich wybrała pakiet, czyli obie usługi internet+telewizja. Tylko kilka osób zdecydowało się na kwotę równą lub wyższą od wartości cennikowej wybranych usług, z kolei co piąty klient płaci za usługę kwotę przekraczającą 50% wartości usługi z cennika. W przypadku samego dostępu do światłowodów, 30% klientów reguluje ponad połowę wartości, a jeśli chodzi o pakiet internet+telewizja - 25% wartości.

Warto zauważyć, że klienci, którzy korzystali już z usług Moico przed promocją, płacą średnio 7 razy więcej niż nowi klienci, którzy dołączyli po uruchomieniu akcji "Płać, ile chcesz". Do akcji można dołączyć w każdej chwili, a potrwa ona do 31 marca 2020 roku.

Źródło: Moico.

Księżno, ul. Siemianowicka Siena, ul. Czochralskiego
Olimpia Port, ul. Marco Polo 11-31 Spirala Czasu Nowe Żerniki, ul. Berga/Barskich/Brzozy
River Point, ul. Mieszczańska Ogrody Hallera, al. Hallera
Młodnik, ul. Lothara Herbsta Cztery pory roku, ul. Komedy, Jagodno
Selenza, ul. Kobierzycka Na Krzyckiej, ul. Krzycka
Słoneczne Stabłowice, ul. Jodłowicka Czwarty Wymiar, Nowe Żerniki
Forma, ul. Kamińskiego Awipolis, Avicenny / Jordanowska
Róży Wiatrów, ul. Róży Wiatrów Browary Wrocławskie

 

Akcją objęto mieszkańców kilkunastu osiedli wymienionych powyżej, ogólnie udział w niej może wziąć prawie 2 tysiące osób. Mogą to być aktualni klienci MOICO, jak i nowi, którzy nigdy nie korzystali wcześniej z usług tego operatora - to ważna wzmianka, bo obie grupy różnie podchodziły do samodzielnej wyceny usług. Jaką kwotę mogli zaproponować? Minimalna kwota ustalona została na 1,00 zł, a maksymalna 1 000,00 zł. Jaki efekt?

Radosław Lewandowski, kierownika Biura Obsługi Klienta i Sprzedaży Moico:

Trzy miesiące funkcjonowania nowego systemu rozliczeń to zbyt krótki czas na wyciągnie szczegółowych wniosków i snucie dalekosiężnych planów. Przewidywaliśmy, że bardzo wielu naszych klientów określi wysokość rachunku w jego dolnej granicy i nie jest dla nas specjalnym zaskoczeniem, że tak się stało. Spora część klientów stara się jednak bardzo rzetelnie i rynkowo wyceniać usługę, co bardzo nas cieszy i daje nadzieję na przyszłość. Jesteśmy pierwszym w Polsce operatorem telekomunikacyjnym, który zaproponował klientom zupełnie nowy i całkowicie nieznany w naszym kraju sposób rozliczeń. Do końca okresu pilotażowego będziemy bardzo dokładnie analizować wszystkie dane statystyczne i dopiero na tej podstawie określimy bariery wdrożeniowe takiego rozwiązania, mocne i słabe strony, zbierzemy know-how, a następnie podejmiemy dalsze decyzje, co do przyszłego kształtu naszej oferty i rozwoju marki w perspektywie kilku następnych lat.

Od początku akcji przystąpiło do niej ponad 100 osób, połowa z nich wybrała pakiet, czyli obie usługi internet+telewizja. Tylko kilka osób zdecydowało się na kwotę równą lub wyższą od wartości cennikowej wybranych usług, z kolei co piąty klient płaci za usługę kwotę przekraczającą 50% wartości usługi z cennika. W przypadku samego dostępu do światłowodów, 30% klientów reguluje ponad połowę wartości, a jeśli chodzi o pakiet internet+telewizja - 25% wartości.

Warto zauważyć, że klienci, którzy korzystali już z usług Moico przed promocją, płacą średnio 7 razy więcej niż nowi klienci, którzy dołączyli po uruchomieniu akcji "Płać, ile chcesz". Do akcji można dołączyć w każdej chwili, a potrwa ona do 31 marca 2020 roku.

Źródło: Moico.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu