Kocham radio FM, czego nie kryłem w swoich dotychczasowych wpisach około tematycznych. Dlatego cieszę się, że powstał taki projekt. Jest on też wyjątkowy z tego względu, że to wspólne przedsięwzięcie wiodących rozgłośni radiowych w Polsce należących do Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory, Gruy RMF, Grupy ZPR Media oraz Polskiego Radia.
Polacy kochają radio FM - codziennie, średnio przez ponad 4,5 godziny radia słucha ponad 70% Polaków
11 kwietnia nie jest datą przypadkową, gdyż dziś obchodzimy Polski Dzień Radia, upamiętniający uchwalenie przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu pt. „Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej” w 1923 roku. Nadawanie w Polsce radia miało miejsce dwa lata później, kiedy to ruszyła stacja nadawcza Polskiego Radia w Warszawie.
Projekt ma już swoją stronę www, pod adresem iloveradio.pl, która docelowo ma stać się medium informacyjnym dla całej branży, ale również dla osób, które poszukują informacji, artykułów czy statystyk słuchalności w Polsce stacji FM. Uzupełnieniem serwisu jest też profil projektu na Facebooku.
Bartosz Kańtoch, project menager Iloveradio.pl:
Czas na projekt ukazujący, jak wielką moc ma to ponadczasowe medium. Radio jest z nami praktycznie wszędzie: w domu, w pracy, w samochodzie czy telefonie. Coraz więcej miejsca zajmuje także w Internecie. Dlatego czas na stronę I Love Radio. To właśnie dzięki niej dowiemy się, skąd radio cieszy się taką popularnością oraz poznamy jego marketingowy potencjał.
A moc ma sporą. Rok temu dzieliłem się z Wami danymi słuchalności stacji radiowych w Polsce, kiedy to okazało się, że w 2015 roku każdego dnia słuchało ich w Polsce 22,37 mln osób przez 4 i pół godziny każdego dnia, a zasięg dzienny w 2015 roku wyniósł aż 73,4 %.
Rok 2016 nie był wcale gorszy, zasięg dzienny utrzymał się na poziomie ponad 70%, natomiast zasięg tygodniowy osiągnął poziom prawie 92%, wśród osób powyżej 15 roku życia. To jeden z najlepszych wyników w Europie, dla porównania zasięg dzienny w Czechach wynosi 61,7%, w Rumunii 64,4%, a w Szwecji 68%.
Co ciekawe, Polacy słuchają radia praktycznie przez cały dzień i wszędzie, na czym się da, średnio przez 4,5 godziny dziennie. Zasięg dzienny w pracy oscyluje w granicach 35,8%, w domu 45,1%. Na dość wysokim poziomie utrzymuje się też słuchalność radia przez Polaków w samochodzie - blisko 11 mln Polaków (35,8%) włącza radio w aucie przynajmniej raz dziennie.
Jakich stacji słuchamy? W styczniu prezentowałem Wam słuchalność stacji radiowych w 2016 roku w rozbiciu na większe miasta. Radio RMF FM najpopularniejsze w 9 lokalizacjach – w Krakowie i Aglomeracji śląskiej, Poznaniu, Olsztynie, Łodzi, Kielcach, Trójmieście, Bydgoszczy i Białymstoku. Radio Zet wygrało w 3 miastach - w Warszawie, Rzeszowie oraz w Częstochowie. Podobnie Trójka – Program 3 Polskiego Radia, we Wrocławiu, Toruniu i w Lublinie. Lokalne rozgłośnie najpopularniejsze były w Szczecinie - Radio Szczecin oraz w Radomiu - Radio Rekord FM. Co do Szczecina, w ostatnich badaniach Radio Szczecin wyprzedzone zostało przez radiową Trójkę.
Ostatnie badania ogólnopolskie przedstawiają się następująco:
Mam nadzieję, że radio FM nadal pozostanie tak popularne, z pewnością wspólna akcja wszystkich dużych rozgłośni przyczyni się do tego. Rozpoczęli bardzo fajnym gestem, a mianowicie dziś wyemitowany był charytatywny blok reklamowy w 164 stacjach w Polsce, a całkowity dochód przeznaczony zostanie na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, które pomaga przywracać dzieciom słuch m.in. po przeszczepach implantów słuchowych.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu