30

Radio FM ma się dobrze, każdego dnia słucha go w Polsce 22,37 mln osób przez 4 i pół godziny

W dobie powszechnego dostępu do streamingu i to od kilku dostawców tej usługi czy nawet dostępu do mnóstwa sprofilowanych internetowych stacji radiowych, grających tylko muzykę, okazuje się, że magia radia FM nadal jest żywa w naszych sercach. Codziennie radio FM przyciąga do siebie 22,37 mln osób, a zasięg dzienny w 2015 roku wyniósł aż 73,4 […]

W dobie powszechnego dostępu do streamingu i to od kilku dostawców tej usługi czy nawet dostępu do mnóstwa sprofilowanych internetowych stacji radiowych, grających tylko muzykę, okazuje się, że magia radia FM nadal jest żywa w naszych sercach.

Codziennie radio FM przyciąga do siebie 22,37 mln osób, a zasięg dzienny w 2015 roku wyniósł aż 73,4 %.

Według raportu, który porównuje udział poszczególnych stacji radiowych w słuchalności rok do roku, bezsprzecznym liderem w Polsce jest RMF FM z udziałem 24,90 % (8,66 mln osób dziennie), na drugim miejscu Radio Zet – 13,7 % (5,58 mln), dalej Program I – 9,5 % (3,14 mln) i Program III – 7,8% (2,44 mln).

tabelka

Osobiście najbardziej zadziwia mnie jednak pozycja radia VOX FM, może w tym rocznym i ogólnopolskim zestawieniu nie wygląda to jeszcze tak imponująco, ale jak zerkniemy na poszczególne regiony Polski, to już robi wrażenie.

Warszawa – 7,4 % już prawie dogonili RMF FM:

warszawa

Trójmiasto – tu bliżej ogólnopolskiego wyniku, ale też ma się nieźle:

trojmiasto

Kraków:

Krakow

Wrocław:

Wroclaw

Poznań:

Poznan

Lublin:

Lublin

Jedynie Rzeszów się opamiętał:

Rzeszow

Żeby nie było, nie mam nic do Disco Polo, zadziwiające w tym wszystkim jest jednak to, że przecież nikt w Polsce nie słucha tego rodzaju muzyki, a jej popularność podobno skończyła się w latach 90-tych. Wyniki jednak pokazują, co innego i nie tylko jeśli chodzi o słuchalność stacji radiowych. Stacja telewizyjna grająca taką muzykę też poczyna sobie coraz lepiej.

polotv

„Sylwestra z POLO TV” oglądało średnio w każdej minucie 360 tys. widzów w wieku 16-49 lat, co stanowi 6,45 proc. udziału w rynku telewizji.

Z kolei w grupie wszystkich widzów (4+) Polo TV oglądało średnio 633 tys. osób. Stacja osiągnęła tym samym 4,45 proc. udziału w rynku oglądalności.

Pozostają jeszcze niezliczone koncerty zespołów z tego gatunku i niesamowicie tłumna oraz żywiołowa publiczność…

Tak więc, przyznacie się lub nie, ale ja wiem, że nadal słuchacie Disco Polo:).

Foto Old dirty car radio with manual frequency tuner via Shutterstock.