Sztuczna Inteligencja

HONOR przedstawia swoją wizję AI w smartfonach – to użytkownik ma być najważniejszy

Patryk Koncewicz
HONOR przedstawia swoją wizję AI w smartfonach – to użytkownik ma być najważniejszy
0

Na targach MWC odbył się panel dyskusyjny, którego motywem przewodnim było zastosowanie AI w smartfonach. Wzięli w nim udział giganci branży technologicznej.

Sztuczna inteligencja tu, sztuczna inteligencja tam, sztuczna inteligencja wszędzie. Niektórzy tematu AI mają już dość, ale fakt jest taki, że stawiamy dopiero jedną ze stóp na progu rewolucji, która zmieni sposób dzisiejszego postrzegania technologii użytkowej. Szeroko pojęte rozwiązania AI docierają już do coraz większej liczby urządzeń, ale dla zwykłego użytkownika najważniejsza jest jej obecność na sprzętach, których używamy najczęściej, czyli smartfonach. Niedawno głośno było o sztucznej inteligencji w nowych urządzeniach od Samsunga, a teraz HONOR prezentuje swoją wizję smartfonów wspieranych AI, wprowadzając pierwszy w branży interfejs użytkownika oparty na intencjach.

Użytkownik na pierwszym miejscu

Na zakończonych niedawno targach MWC odbył się panel dyskusyjny, poświęcony sztucznej inteligencji. George Zhao – prezes HONOR – omawiał szczegóły nowej strategii wraz z Johnem Hoffmanem, prezesem GSMA Ltd., oraz Alexem Katouzianem, dyrektorem generalnym MCX, Qualcomm Technologies. Motywem przewodnim panelu był rozwój AI przy jednoczesnym zachowaniu prywatności i stawianiu użytkowników na pierwszym miejscu.

HONOR chce realizować swoją wizję przy pomocy nowości w nakładce MagicOS 8.0, wprowadzająca pierwszy interfejs oparty na intencjach – obejmuje on nowe jądro, nowy interfejs użytkownika i połączony ekosystem wspierany przez sztuczną inteligencję, który jest dostępny na smartfonach czy komputerach.

„Wierzymy, że sztuczna inteligencja wpłynie na działanie systemu operacyjnego i zbuduje nasze przyszłe doświadczenia związane ze smartfonami. HONOR będzie rozwijać strategię AI, integrując ją z MagicOS i wszystkimi urządzeniami marki HONOR, zapewniając tym samym rozwiązania opracowane z myślą o ludzkich potrzebach, które zachwycą naszych użytkowników przy każdej interakcji” – George Zhao, prezes HONOR

Firma zaprezentowała także funkcje Magic Portal oraz Magic Capsule – dostępne w najnowszych smartfonach HONOR Magic 6 Pro – która ma nie tylko ułatwić, ale też przyspieszyć korzystanie z urządzenia. Po dotknięciu paska powiadomień w górnej części ekranu Magic Capsule rozszerza się, oferując dodatkowe informacje. Magic Portal wykorzystuje moc sztucznej inteligencji, aby zrozumieć zachowanie użytkowników, usprawniając tym samym korzystanie z aplikacji.

Współpraca z Qualcomm i kwestie bezpieczeństwa

Na MWC dowiedzieliśmy się także, że HONOR nawiązał oficjalną współpracę z amerykańskim gigantem Qualcomm. Efektem jest wykorzystanie otwartego kodu Llama 2 w smartfonie HONOR Magic6 Pro, a dzięki takiemu rozwiązaniu moc sztucznej inteligencji jest dostępna na urządzeniu również w trybie offline. Według prezesa Qualcomm potencjał rozwoju AI na smartfonach czy komputerach jest praktycznie nieograniczony.

Współpraca i otwartość są świetne dla branży, więc kooperacja Qualcomm z naszymi partnerami jest kluczowa. Wierzę, że tak długo, jak będziemy tworzyli innowacje, współpracując jednocześnie z innymi firmami, nasz potencjał będzie nieograniczony” – Alex Katouzian, prezes Qualcomm

W trakcie panelu poruszano także kwestie bezpieczeństwa, podkreślając zasadę PFAST (prywatność, uczciwość i sprawiedliwość, odpowiedzialność, bezpieczeństwo i niezawodność, przejrzystość i możliwość kontrolowania). Honor chce kierować się tą zasadą w celu tworzenia urządzeń i rozwiązań bezpiecznych dla użytkownika, czego wyrazem ma być uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ePrivacySeal, oznaczającego najwyższy poziom ochrony danych. George Zhao wezwał przy tym całą branżę technologiczną do współpracy, bo okiełznanie wyzwań, jakie stawia przed nami sztuczna inteligencja, jest możliwe tylko wspólnymi siłami.

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu