Kryptowaluty

Heineken wkracza do metaverse. Pierwsze pikselowe piwo

Kacper Cembrowski
Heineken wkracza do metaverse. Pierwsze pikselowe piwo
Reklama

Heineken otworzył nowy browar i zapowiedział nowe piwo o nazwie Heineken Silver. Spokojnie - nie otwieramy nowego segmentu na Antyweb, w którym skupiamy się na napojach alkoholowych. Konferencja Heinekena, na której zostały ogłoszone te nowości, wydarzyła się bowiem w metaverse.

Heineken oficjalnie poinformował, że marka wkracza do wirtualnego świata. Tym samym browar wywodzący się z Holandii dołącza do grupy dużych marek, które weszły do świata Web3. Heineken Silver będzie piwem dostępnym wyłącznie w wirtualnym świecie, którego nie możemy napić się normalnie - a co za tym idzie, jest w pewien sposób bezalkoholowe.

Reklama

Na konferencji dowiedzieliśmy się, że używane do tej pory przez Heinekena specjalne drożdże typu A zostały zastąpione przez A-Pixels, a zbierany na polach chmiel to w Decentralandzie chmiel zakodowany binarnie. Cały wirtualny proces warzenia jest oczywiście nadzorowany przez doświadczonych piwowarów, będących zdigitalizowanymi browarnikami Heinekena.

Firma ma do całego przedsięwzięcia dość żartobliwe podejście - i w sumie ciężko się dziwić, w końcu mówimy tutaj o piwie, które będzie dostępne w wirtualnym światku po założeniu headsetu VR, a nie w normalnym świecie.

Marcin Filipiak, dyrektor marki Heineken w Grupie Żywiec, powiedział stronie NowyMarketing.pl:

Heineken od zawsze stawia na innowacje i ekscytujące spotkania. Jesteśmy przekonani, że Metaverse łączy ludzi we wciągający sposób, choć z oczywistych względów nie jest najlepszym miejscem na degustację nowego piwa. Wirtualny Heineken Silver to świadomy pomysł, wyśmiewający zarówno nas, jak i wiele innych marek, które przenoszą do Metaverse produkty najbardziej cieszące w prawdziwym świecie. Na razie w większości krajów nowego Heinekena można smakować jedynie w formie pikseli i bajtów, dlatego chcemy zażartować z tego faktu i przypomnieć wszystkim, że nic nie przebije smaku orzeźwiającego piwa.”

Nowy produkt Heinekena jest dość specyficzny, trzeba przyznać - i ma tyle sensu, co zapowiadane zamówienia w McDonaldzie w metaverse. Cóż, kiedy wybieracie się na wirtualnego browara?

Źródła: 1, 2

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama