Telekomy

Orange: Halo, Play? Jak nas słychać? HD Voice+ w Orange

Grzegorz Ułan
Orange: Halo, Play? Jak nas słychać? HD Voice+ w Orange
Reklama

Orange poinformował wczoraj o wdrożeniu HD Voice+ dla swoich klientów, będących w posiadaniu smartfonów iPhone - od modelu 11 wzwyż i dla połączeń z klientami sieci Play.

HD Voice+ to marketingowa nazwa kodeka EVS – Enhanced Voice Services, który to znacząco poprawia jakość rozmów w sieciach komórkowych. Na blogu Orange możecie posłuchać, jak brzmi różnica w jakości rozmowy bez tego kodeka i z nim.

Reklama

Kodek EVS (ang. Enhanced Voice Services), zwany HD Voice+ lub HD+, to technologia, która zapewnia znacznie wyższą jakość rozmowy niż tradycyjne połączenie w 2G/3G. Przez wyższą mam na myśli brak szumów, lepszą słyszalność wysokich i niskich dźwięków, bardzo naturalny dźwięk głosu. Daje to wrażenie, że nasz rozmówca jest obok nas i rozmawiamy „na żywo”.

Aby cieszyć się jakością rozmów HD Voice+ musimy korzystać na naszym smartfonie z VoLTE lub WiFi Calling, no i nasze urządzenie musi obsługiwać kodek EVS. Na tę chwilę wsparcie dla niego oferuje większość najnowszych smartonów z Androidem oraz wszystkie iPhone od modelu 11 wzwyż. HD Voice+ dostępne jest obecnie dla połączeń wewnątrz sieci Orange i z klientami Play - pozostali operatorzy pojawią się na liście w najbliższym czasie, najszybciej ma to być T-Mobile.

Dla przypomnienia, Play wdrożył HD Voice+ już we wrześniu 2021 roku (więcej o tym w tym wpisie), dla połączeń wewnątrz sieci, z klientami Orange oraz T-Mobile. Co ciekawe lista telefonów obsługujących zaczynała się od iPhone 8.

Również przy połączeniach wewnątrz sieci i z klientami Play, w Orange działa już technologia ViLTE (Video over LTE), dzięki której można prowadzić też rozmowy wideo w wysokiej jakości - na tę chwilę tylko dla posiadaczy Androida i subskrypcji w Orange Flex.
Źródło: Orange.
Stock Image from Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama